مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر:
نرخ بیکاری بانوان بوشهری بیش از ۲ برابر مردان است
پیغام: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن نرخ بیکاری مردان ۱۰.۲ درصد و بانوان ۲۴.۸ درصد ثبت شده که نرخ بیکاری بانوان بوشهری بیش از ۲ برابر مردان است.
كدخبر: 110586
1398/07/01

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مریم آذرشب  در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی، سلامت و زنان  استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس و با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها براساس قانون باید به رفع تبعیض جنسیتی در بخش‌های گوناگون اقدام کنند اظهار داشت: شاخص‌های متوازن عدالت جنسی باید در همه عرصه‌های جامعه مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی، با اشاره به تدوین سند شاخص‌های عدالت جنسیتی گفت: این سند در 8 محور اصلی، 24 شاخص و 179 زیرشاخص تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های دسترسی به اطلاعات شاخص‌های جنسیتی استان افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این عرصه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

آذرشب از افزایش انتصابات مدیریتی در حوزه بانوان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در 2.5 سال گذشته پست‌های مدیریتی بانوان استان بوشهر 18.4 افزایش یافته است ولی برخی دستگاه‌های اجرایی و اداری در این حوزه کم کاری کرده‌اند.

وی، با تاکید بر حمایت اجتماعی بانوان خاطر نشان کرد: در بیمه تامین اجتماعی، فاصله بیمه شدگان بانو با آقایان فاصله فاحشی دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری بانوان استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن  نرخ بیکاری مردان 10.2 درصد و بانوان 24.8 درصد ثبت شده که نرخ بیکاری بانوان بوشهری بیش از 2 برابر مردان است.

آذرشب از کاهش نرخ مشارکت اقتصادی بانوان خبر داد و بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان بوشهر 14.6 درصد است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی آقایان 68.2 درصد ثبت شده است.

وی، بیان کرد: لازم است به حوزه اشتغال و مشارکت اقتصادی و توانمندی بانوان در بخش‌های گوناگون فرهنگی، هنری و اجتماعی توجه ویژه شود.

منبع: