مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:
در شش ماه اول امسال، ۷۰ میلیارد ریال زکات دریافت شد
پیغام: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۷۰ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جمع آوری شد.
كدخبر: 110609
1398/07/02

به گزارش «پیغام»؛ احمد لطفی در شورای زکات شهرستان دشتستان اظهار داشت: زکات یک فرصت الهی است تا با استفاده از سرمایه های اجتماعی، زمینه ساز رفع فقر و محرومیت های اجتماعی شود.

لطفی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی و قرار گرفتن در یک جنگ اقتصادی، می توان از ظرفیت زکات برای رفع بخشی از محرومیت موجود در سطح روستاهای استان کمک کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به این که قطب کشاورزی استان، شهرستان دشتستان است می توان از این ظرفیت در راستای دریافت زکات مردم این شهرستان استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام این که در فصل برداشت خرما هستیم، اظهار داشت: نیاز است در زمینه ترویج زکات، از همه ظرفیت های تبلیغات استفاده کنیم.

لطفی ادامه داد:  پیشنهاد ما این است که افرادی که دارای تریبون در سطح مساجد، مدارس، ادارات دولتی، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی هستند، از فضاهای موجود برای تبلیغات در جمع آوری زکات مردم استفاده کنند.

وی عنوان کرد: تجارب موجود در عرصه دریافت زکات در سطح استان بوشهر نشان می دهد که هر زمان مسئولان دولتی و افراد دارای تریبون بر موضوع زکات و لزوم احیاء این سنت فریضه الهی حضور جدی داشته اند، در میزان دریافت زکات مرذم تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در کمتر از یک دهه گذشته، شاهد اقدامات ویژه ای برای دریافت زکات درسطح شهرستان دشتستان بوده ایم که در کنار رفع بخشی از محرومیت های موجود در شهرستان دشتستان، اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی و عام المنفعه در سطح روستاهای شهرستان دشتستان بوده است.

لطفی بیان کرد: از مسئولان استان درخواست داریم که مطابق با مصوبات دولتی، معادل زکات جمع آوری شده در هر روستا اعتبارات عمرانی برای آن روستا در نظر بگیرد که این شرایط سبب ارتقای سطح دریافت زکات مردم و افزایش میزان اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها خواهد شد.

وی ادامه داد: در طی شش ماه اول امسال، ۷۰ میلیارد ریال زکات دریافت شده که ۳۵ درصد آن در سطح شهرستان دشتستان بوده است.

منبع: