هشدار پلیس فتا به شهروندان؛
مراقب کلاهبرداری با شگرد قبوض باشید
پیغام: رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره کلاهبرداری با شگرد پرداخت قبوض به مشترکان هشدار داد.
كدخبر: 110742
1398/07/10

به گزارش «پیغام»، سرهنگ مهدی قاسمی از مردم خواست مراقب فیشینگ‌ یا کلاهبرداری پایگاه‌های اینترنتی هنگام پرداخت غیرحضوری و الکترونیک قبض‌های شهری نظیر آب، برق، گاز و تلفن باشند.

او ادامه داد: از مهر امسال، با هدف صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، سرعت در انجام کار، سهولت در دسترسی، قبوض خدمات شهری حذف، و مشترکان باید برای اطلاع از هزینه قبوض و پرداخت آن‌ها از روش‌های جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: یکی از شیوه‌های پرداخت قبوض، استفاده از همراه‌بانک است که همه بانک‌ها در نرم‌افزار همراه‌بانک خود، سرویس پرداخت قبوض را به مشتریان ارائه می‌کنند.

قاسمی توصیه کرد: دارندگان همراه بانک نسخه متناسب با تلفن‌همراه خود را از پایگاه اصلی و معتبر بانک مربوط دریافت و برای فعال‌سازی ارائه سرویس‌های مورد نیاز به شعبه بانک مربوط مراجعه کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه روش‌دیگر پرداخت قبوض، پرداخت اینترنتی با استفاده از پایگاه اینترنتی بانک‌ها و درگاه‌های اینترنتی متصل به آنهاست، افراد هنگام مراجعه به پایگاه مورد نظر خود، باید از صحیح بودن نشانی اینترنتی بانک مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: افراد هنگامی که کد شناسه پرداخت و شناسه قبض را در قسمت تعیین شده در پایگاه وارد کردند، دقت کنند اطلاعات قبض و مبلغ آن که به‌ نمایش در‌می‌آید با مشخصاتی که در اختیارشان است مطابقت داشته باشد و در صورت مغایرت یا نمایش نیافتن اطلاعات، از ادامه دادن به عملیات پرداخت، خودداری کنند.

قاسمی از مردم خواست، هنگام اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی و قبل از پایان مراحل نهایی پرداخت، به مواردی که در خصوص اطمینان یافتن از اصالت و غیرجعلی بودن درگاه اینترنتی بانکی لازم است توجه داشته باشند، دقت کنند.

پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات به مراجع قضایی اعلام کنند تا پلیس فتا موضوع را رسیدگی کند.

پایگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در همه شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز برای ارتباط مردم با پلیس فتا در نظر گرفته شده است.

منبع: