دومین جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته آبان ماه امسال در بوشهر برگزار می‌شود
پیغام: سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: توانمندی‌های استان بوشهر در تولید و صادرات خرما با برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز ملی معرفی می‌شود.
كدخبر: 110844
1398/07/15

به گزارش «پیغام»؛ قاسم قائدی صبح دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات خرما است.

وی تولید و صادرات خرمای ارگانیک را از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و اضافه کرد: خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت داشته و با فرهنگ مردم بومی استان عجین است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: رونق کسب و کارهای مربوط به خرما علاوه بر اثرات اقتصادی، مزایای فراوان دیگری برای استان بوشهر دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس تأکیدات استاندار بوشهر مبنی بر معرفی و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه استان، حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزاری مطلوب جشنواره خرما را با حساسیت رصد می کند.

قائدی ادامه داد:  دومین جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر و انجمن ملی خرما و با حضور مسئولان ملی و استان‌های خرماخیز و همچنین نمایندگانی از مدیران استان‌های پرمصرف خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه امسال در بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت نمایشگاه برای معرفی خرما و محصولات جانبی آن به عنوان یکی از توانمندی های تولیدی صادراتی بیان کرد: به منظور تقسیم کار و تعریف وظایف دستگاه ها و متولیان برگزاری نمایشگاه و جشنواره، کمیته های علمی و اجرایی، کمیته پشتیبانی و بازاریابی، کمیته سرمایه‌گذاری و تبلیغاتی و کمیته نمایشگاهی تعریف شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: کمیته های چهارگانه باید به سرعت تشکیل شده و فعالیت های مربوطه را آغاز کنند تا شاهد برگزاری باشکوه این رویداد باشیم.

منبع: