سامانه «ایکس‌ری» کانتینری پرسرعت در گمرک بوشهر راه‌اندازی شد
مدیرکل گمرک استان بوشهر با تاکید بر مبارزه قاطع با سوداگران مرگ گفت: دستگاه ایکس ری کانتیری پرسرعت در گمرک بوشهر راه‌اندازی شده که نقش مهمی در کشف کالاهای قاچاق و مبارزه با مواد مخدر دارد.
كدخبر: 110849
1398/07/15

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم؛ بهروز قره‌بیگی در نشست با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان بوشهر و تجلیل از کارکنان امر مبارزه با مواد مخدر در گمرک با تاکید بر برخورد قاطع با سوداگران مرگ از تجهیز گمرک بوشهر به دستگاه ایکس‌ری خبر داد و اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق و مواد مخدر گمرک بوشهر به دستگاه ایکس‌ری کانتینری مجهز شده و در این راستا کارکنان گمرک در این عرصه تلاش ویژه‌ای دارند.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه سامانه جامع امور گمرکی نقش مهمی در کشف تخلفات دارد بیان کرد: این سامانه ضمن اینکه تسریع در ارائه خدمات به بازرگانان، از تخلفات گمرکی به ویژه قاچاق کالا پیشگیری می‌شود.

قره‌بیگی با تاکید بر مبارزه قاطع با سوداگران مرگ گفت: دستگاه ایکس ری کانتیری پرسرعت در گمرک بوشهر راه‌اندازی شده که نقش مهمی در کشف کالاهای قاچاق و مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر، پیش سازها و قاچاق کالا از مهمترین اولویت‌ها و ماموریت‌های گمرک می‌باشد که با حساسیت بالا مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به اینکه گمرک ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر در جهان دارای رتبه برتر است خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در گمرک به گونه‌ای  است  که گمرک ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدر رتبه نخست جهانی را به خود اختصاص داده است.

قره‌بیگی از کشف 5 هزار لیتر پیش ساز مواد مخدر در بندر دیلم خبر داد و بیان کرد: کشف حدود 3 هزار عدد سیگار الکترونیکی و تنباکو و قرص ترامادول در گمرک گناوه و بوشهر گوشه‌ای از کشفیات صورت گرفته توسط کارکنان گمرکات استان بوشهر بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان بوشهر  نیز با قدردانی از تلاش گمرک در عرصه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر تصریح کرد: گمرک در بخش مبارزه با مواد مخدر هوشیار عمل کرد و همواره همکاری‌های بسیار خوبی با این شورا داشته است.

ارسطو ترکمان‌منش با اشاره به کشفیات گمرک بوشهر افزود: اخیرا 45 کیلوگرم موادمخدر از طریق ایکس‌ری گمرک بوشهر که به صورت ماهرانه‌ای در کفی کامیون جاسازی شده بود کشف شد که نشان از تیزبینی و هوشیاری کارکنان گمرک بوشهر دارد.

در این آیین با حضور با اهدا لوح تقدیر از ناظر گمرکات استان و سه نفر از کارکنان واحد ایکس‌ری گمرک بوشهر که در عرصه مبارزه با موادمخدر تلاش کرده‌اند قدردانی شد.

 

منبع: