جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر برگزار می‌شود
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر از برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر خبر داد.
كدخبر: 110863
1398/07/16

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، قاسم قائدی در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی  خرما در بوشهر با اشاره به اینکه یکی از توانمندیهای استان بوشهر تولید و صادرات خرمای ارگانیک است، گفت: دومین جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر وانجمن ملی خرما و با حضور مسئولان ملی و استانهای خرماخیز و همچنین نمایندگانی از مدیران استانهای پرمصرف خرما از 21 تا 24 آبان ماه امسال در بوشهر برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره از بخش های مختلفی از جمله همایش، نمایشگاه، میز خرما، کارگاه آموزشی و تورهای گردشگری تشکیل شده و می تواند برای فعالان حوزه نخل و خرما و علاقمندان مفید باشد.

قائدی گفت: دستگاه‌های ذیربط موظفند تعامل، همراهی و همکاری لازم با دبیرخانه اجرایی برگزاری جشنواره داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت نمایشگاه یادشده جهت معرفی خرما و محصولات جانبی آن به عنوان یکی از توانمندی های تولیدی- صادراتی استان بیان کرد: به منظور تقسیم کار و تعریف وظایف دستگاه ها و متولیان برگزاری نمایشگاه و جشنواره،کمیته های چهارگانه علمی، اجرایی- پشتیبانی، بازاریابی-سرمایهگذاری و تبلیغاتی- نمایشگاهی تعریف شده است.

 قائدی در ادامه اظهار داشت: کمیته های چهارگانه باید به سرعت تشکیل شده و فعالیت های مربوطه را آغاز نمایند تا شاهد برگزاری باشکوه این رویداد باشیم، چرا که خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت داشته و با فرهنگ مردم بومی استان عجین است و رونق کسب و کارهای مربوط به خرما علاوه بر اثرات اقتصادی، مزایای فراوان دیگری برای استان دارد.

وی اذعان داشت:  بنابراین بر اساس تأکیدات استاندار محترم مبنی بر معرفی و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه استان، حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزاری مطلوب این جشنواره را با حساسیت رصد می کند.

 

منبع: