امسال 1600 موکب در داخل کشور برای زائران اربعین راه‌اندازی شد
پیغام: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: امسال هزار و ۶۰۰ موکب در داخل کشور برای زائران اربعین راه‌اندازی شده که تا پنج روز بعد از اربعین هم فعال هستند.
كدخبر: 110897
1398/07/17

به گزارش «پیغام»؛ نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: امسال نیز میلیون‌ها نفر از عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) از سراسر جهان با شعار «حب الحسین (ع) یجمعنا» و قرائت زیارت اربعین در راهپیمائی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند و بزرگترین همایش جهانی را رقم می‌زنند.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه از یک ماه پیش برنامه ریزی لازم برای اعزام گروهی و هیئتی زائران اربعین به نجف و کربلا توسط هیئت‌های مذهبی در سطح کشور انجام گرفته است، از هیئت‌های مذهبی خواست تا همچنان به ساماندهی و اعزام گروهی به زیارت اربعین اهتمام ویژه داشته باشند.

 موکب‌ها تا ۵ روز بعد از اربعین فعال است

وی تاکید کرد: هزار و ۶۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب توسط هیئت‌های مذهبی در داخل کشور به خدمات رسانی در مسیر اعزام زائران اربعین حسینی در  مرزهای  چذابه، مهران و شلمچه و جاده‌های اصلی کشور و ورودی شهرها دائر و به فعالیت مشغول هستند و تا پنج روز بعد از اربعین در مسیر برگشت نیز از زائران اربعینی پذیرایی می‌کنند.

 نوشادی اضافه کرد: زائرین اربعین از اعمال و گفتاری که باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم ایران و عراق که از اهداف اصلی دشمنان اسلام در راستای کمرنگ کردن راهپیمایی است، پرهیز کرده  و به فرهنگ، اداب و حاکمیت عراق احترام بگذارند. 

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه ریزی لازم برای برگزاری راهپیمائی و اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین در سراسر کشور انجام گرفته است. 

وضعیت ارسال تجهیزات مطلوب است 

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور، خدمات موکب‌ها را پذیرایی و اطعام و خدمات فرهنگی و دینی، بهداشتی و درمانی و دیگر خدماتی از قبیل خیاطی، آرایشگاه و واکس‌زنی عنوان کرد.

 وی از زحمات شبانه روزی ستاد اربعین کشور، سازمان حج و زیارت، و مدیران و خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان‌های کشور که تمام سعی و تلاش خود را در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و اعزام زائران  به کار گرفته اند قدردانی کرد و گفت: امسال ارسال تجهیزات و امکانات مواکب و کاپوتاژ وسائل نقلیه به صورت بسیار مطلوبی انجام گرفت.

 نوشادی از خدمات و زحمات نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در راستای صدور روادید زائرین، حفظ نظم و امنیت و مدیریت ترافیک وسائل نقلیه قدر دانی کرد.

 وی گفت: ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور به هیئت‌های مذهبی توصیه و تاکید کرده اند که سعی و اهتمام لازم را در راستای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب متعدد در مسیرهای و رفت و برگشت زائرین و جاده های مواصلاتی کشور و خروجی شهرها و مرزهای سه گانه داشته باشند تا خدمات رسانی و پذیرایی لازم از زائرین در مسیر رفت و برگشت صورت پذیرد

منبع: