سه عامل اصلی مرگ و میر در استان بوشهر
پیغام: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طی شش ماهه سال جاری سه عامل اصلی مرگ و میر در استان بوشهر به ترتیب بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث غیرعمد و سرطان‌ها بوده است.
كدخبر: 110898
1398/07/17

به گزارش «پیغام»؛اسکندر پاسالار در نشست شورای معاونین ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۵۹ فوت طی شش ماهه امسال در این استان ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار کرد: ۷۷ درصد مرگ و میر استان بوشهر در این مدت در مناطق شهری و ۳۳ درصد دیگر در مناطق روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با بیان اینکه طی شش ماهه امسال در هر شبانه روز ۱۱ واقعه فوت اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در این مدت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳ نفر فوت کرده است.

پاسالار تصریح کرد: میانگین سن فوت شدگان در سطح کشور ۶۵.۹ و در استان بوشهر ۶۱.۳ سال است. همچنین میانگین سن فوت شدگان مرد در استان ۶۳.۶ و زنان ۶۹ سال به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: طی شش ماهه سال جاری سه عامل اصلی مرگ و میر در استان به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث غیرعمد و سرطان‌ها بوده است.

این مسئول با بیان اینکه از بین متوفیات شش ماهه سال جاری، هزار و ۱۶۳ مرد و ۸۱۸ زن بوده است، عنوان کرد: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۴۲ مرد در استان فوت کردند.

پاسالار بیان کرد: بیشتر افراد فوت شده در استان طی این مدت بین ۸۰ تا ۸۴ سال سن داشتند. همچنین طی شش ماهه اول امسال بیشترین وفات ثبت شده مربوط به شهرستان دشتستان و کمترین میزان مربوط به شهرستان عسلویه و جم می باشد.

 

منبع: