مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری بوشهر :
زیرساخت‌های ویژه بانوان در استان تقویت می شود
پیغام: مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری بوشهر از تقویت زیرساخت‌های ویژه بانوان در شهر‌های استان خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدامات خوبی صورت گرفته است.
كدخبر: 110906
1398/07/17

به گزارش «پیغام»؛ حمید بردستانی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف و متنوعی ویژه بانوان در سطح شهرهای استان بوشهر برگزار شده است تصریح کرد:یکی از اقدامات شهرداری‌های استان بوشهر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

او با اشاره به اینکه این اقدامات در حوزه‌های زیرساخت، حمل و نقل، تبلیغات شهری، برنامه های اجتماعی و فرهنگی انجام شده است عنوان کرد:  ۱۸ مکان ورزشی به مساحت ۱۴ هزار و ۱۰ مترمربع ویژه بانوان ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه پلاژ بانوان در مرکز استان از مراکز مهم تفریحی و ورزشی بانوان است افزود: ایجاد چهار پارک اختصاصی بانوان به مساحت ۱۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع و ۵ خانه فرهنگ و سرای محله از جمله مراکز معارف و دارالقران بانوان به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات بوده است.

بردستانی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل شش تاکسی تلفنی ویژه بانوان به ظرفیت ۷۰ تاکسی فعال شده تاکید کرد: تاکسی بی‌سیم بانوان در مرکز استان دایر است.

او با اشاره به برنامه‌های تبلیغات شهری ادامه داد: ۹ المان، دیوارنگاره، تندیس و طرح‌های نمادین به متراژ ۲۶۵ مترمربع و ۲۴ تابلو تبلیغات شهری و بیلبورد با محتوای آیات و روایات دینی، فتواهای علما به متراژ ۱۳۸ مترمربع فعال شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر افزود: در زمینه برنامه های اجتماعی و فرهنگی نیز اجرای ۴۰ برنامه با موضوع جلسات هم اندیشی مرتبط با عفاف و حجاب، تجلیل از فعالان این حوزه، برگزاری کارگاه آموزشی دوخت لباس‌های ملی و اسلامی و همایش روز زن و حجاب برای ۱۰ هزار و ۲۶۸ مخاطب در سطح شهرهای استان از جمله برنامه‌ها بوده است.

بردستانی گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها در راستای اهداف متعالی نظام برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، تقویت بنیان‌های دینی و فرهنگی نهاد مقدس خانواده و فراهم آوردن فضاهای تفریحی و اجتماعی متناسب با خواسته های بانوان جامعه بوده است.

او یادآور شد: این اقدامات در سطح شهرها بصورت مستمر انجام می‌شود و مختص ایام خاصی در طول سال نیست.

منبع: