مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر:
در رشته‌های عملیاتی مورد نیاز نیروگاه اتمی، کمبود متقاضی بومی داریم
پیغام: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به تفاهم نامه آموزش نیروهای موردنیاز نیروگاه اتمی گفت: مقرر شده که ۶ هزار نیروی مورد نیاز برای احداث دو راکتور هسته‌ای جدید بوشهر از طریق فنی و حرفه ای استان تامین شود.
كدخبر: 110990
1398/07/22

به گزارش «پیغام»؛ عبدالمجید دوراهکی در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر افزود: تاکنون ۱۱۰۰ نفر متناسب با رشته‌ های مورد نیاز نیروگاه، تحت نظارت کارشناسان نیروگاه آموزش داده شده اند.

دوراهکی ادامه داد: از این تعداد حدود ۳۲۰ نفر در نیروگاه اتمی مشغول به کار شده اند.

وی بابیان اینکه نیروگاه اتمی در مرحله فعلی که فنداسیون و ساخت و ساز فیزیکی پروژه است ۱۷ رشته موردنیاز برای آموزش را اعلام کرده، اظهار داشت: رشته‌های درخواستی نیروگاه شامل گچکار، جوشکار و آرماتوربند است.

دوراهکی با تاکید بر اینکه در رشته‌های عملیاتی مورد نیاز نیروگاه، متقاضی بومی کم است یادآور شد: تقاضا می‌شود افراد بیکار استان بوشهر از این ظرفیت‌های آموزشی که به صورت رایگان می باشد، استفاده کنند. چرا که اولویت بکارگیری در نیروگاه اتمی، با دارندگان مدرک فنی و حرفه ای می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد: کارآموزان این اداره بیکار نخواهند ماند و می‌توانند در فضای آزاد بیرون به عنوان کارآفرین مشغول به کار شوند یا آنکه درصورت اخراج از نیروگاه اتمی، به دلیل مهارت کسب شده در پروژه های احداثی دیگر بوشهر مشغول به کار باشند.

وی تاکید کرد:پیش از این قرار بود شرکت روسی بخشی از جوشکار‌های درجه یک خود را از روسیه وارد کنند، اما پس از بازدید از تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای قراردادی منعقد شد که در پی آن حدود ۲۰۰ نفر از نیرو‌هایی که قرار بود از روسیه وارد شوند از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای جذب شوند.

منبع: