بررسی میدانی آثار بجامانده از حادثه لکه نفتی در شمال جزیره خارگ انجام شد
پیغام: بررسی میدانی آثار احتمالی باقی مانده از حادثه اخیر ایجاد لکه نفتی خطوط لوله دریایی انتقال نفت در شمال جزیره خارگ انجام شد.
كدخبر: 111007
1398/07/23

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، پتروشیمی خارگ در اقدامی مشترک با اداره حفاظت محیط زیست خارگ و شرکت نفت فلات به بررسی میدانی آثار احتمالی به جای مانده از حادثه اخیر ایجاد لکه نفتی خطوط لوله دریایی انتقال نفت در شمال جزیره خارگ پرداختند.

در این عملیات مشترک که با حضور کارشناسان پتروشیمی خارگ و شرکت نفت فلات قاره صورت پذیرفت در ابتدا به عملیات گشت زنی دریایی و پایش مرجان‌های اطراف جزیره خارگو به‌عنوان یکی از المان های اصلی زیستگاه لاکپشتان دریایی منطقه پرداخته شد و در ادامه شرایط ظاهری دریا و ساحل جزیره خارگو به دقت مورد بررسی قرار گرفت تا هرگونه لکه های بجای مانده احتمالی بعد از عملیات لکه زدایی نفت در محدوده  شناسایی شود.

در این بررسی های میدانی بعمل آمده مشخص شد خوشبختانه لکه نفتی ایجاد شده تاثیر جدی بر چرخه اکوسیستم جزیره خارگو نداشته و ساحل جزیره خارگو عاری از آلودگی مشتقات نفت است.

در انتهای عملیات پایش جزیره مقرر شد با همکاری اداره حفاظت محیط زیست خارگ و سایر نهادهای دولتی و مردمی مستقر در جزیره خارگ در آینده نزدیک طرح جمع آوری زباله های شهری رها شده در ساحل این جزیره زیبا صورت پذیرد.

منبع: