در ساحل گناوه آلودگی نفتی وجود ندارد
پیغام: رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: بر اساس پایش هوایی و بازرسی های به عمل آمده، در ساحل این شهرستان آلودگی نفتی وجود ندارد.
كدخبر: 111020
1398/07/23

به گزارش «پیغام»؛ داوود بهادری  در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به پایش هوایی بعمل آمده هفته جاری از ساحل بوشهر تا بندرگناوه  به وسیله یک دستگاه پرنده فوق سبک جایروپلن، هیچگونه آلودگی نفتی در حوزه استحفاظی این شهرستان مشاهده نشد.

اتو جایروپلن ظاهری بین هواپیما و بالگرد دارد که اداره کل بندر ودریانوردی استان بوشهر آن را خریداری و به منظور عملیات جست و جو و نجات در دریا و پایش های آلودگی نفتی از آن استفاده می‌شود.

وی گفت: علاوه بر پایش هوایی به عمل آمده، کارشناسان این اداره نیز از نزدیک ساحل این شهرستان را بازرسی و آلودگی نفتی مشاهده نکردند.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه بیان کرد: ساحل گناوه و ریگ  بر اثر نشت نفت یکی از لوله‌های نفتی در نزدیکی جزیره خارگ دچار آلودگی شده بود که  با همکاری و مشارکت  شرکت نفت فلات قاره، ادارات کل حفاظت محیط زیست و  بنادر و دریانوردی و شهرستان همراه با فعالان محیط زیست جمع آوری شد.

در ۲۴ شهریورماه امسال با نشت نفت از  یکی از لوله های نفتی در ۲.۵ مایلی جزیره خارگ آلودگی نفتی سواحل این جزیره و بخش هایی از سواحل گناوه و بندرریگ را فرا گرفته بود که در ۱۰ مهرماه به مدت ۳ روز در عملیات مشترکی  پاکسازی شد.

 

 

منبع: