مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر:
بیش از 600 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت هستند
پیغام: مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بیش از 600 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش این بیمه هستند .
كدخبر: 111045
1398/07/24

به گزارش «پیغام» پرویز رمضانی در دیدار با دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر، ضمن تقدیر از تلاش های انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزود: سازمان های مردم نهاد از جمله این انجمن نقش مؤثری در حمایت از بیماران خاص به ویژه اقشار آسب پذیر جامعه دارند و می بایست با ایجاد یک مطالبه عمومی و حمایت طلبی موجب جلب توجه ویژه سیاستگذاران کشور و حوزه سلامت به این اقشار شده و باعث ارتقاء سطح سلامت عمومی جامعه شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ بیمار دیالیزی و حدود ۱۶۰ بیمار پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: بخش عمده ای از خدمات از جمله دیالیز و داروهای این بیماران به صورت رایگان بوده و یا با حداقل فرانشیز و پرداختی بیمار ارائه می شود.

مدیر کل بیمه سلامت همچنین در خصوص ایجاد پوشش بیمه ای رایگان برای بیماران خاص کلیوی (دیالیز یا پیوندی) که تحت پوشش هیچ بیمه دیگری نیستند اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این دیدار آقای عباسی دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از زحمات و خدمات اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر، گزارشی از وضعیت جامعه تحت پوشش ارایه داد و بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی و حوزه سلامت و خیرین جهت حمایت از بیماران کلیوی که برای تأمین هزینه های درمانی و غیردرمانی و معیشتی و اشتغال دچار مشکلات جدی هستند تأکید کرد.

منبع: