استاندار بوشهر:
حذف 20 هزار دفترچه تکراری در استان در اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه‌ها
پیغام: استاندار بوشهر گفت: ۲۰هزار دفترچه بدلیل تکراری و همپوشانی بیمه‌ای در راستای کاهش و کنترل هزینه‌های درمانی و تداوم خدمات مطلوب به جامعه هدف دراین استان حذف شد.
كدخبر: 111068
1398/07/29

به گزارش «پیغام» به  نقل ازروابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست با مسئولان بیمه سلامت استان بوشهر با تاکید بر نقش ارائه خدمات درمانی مطلوب در آرامش جامعه و خانواده اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که در آرامش و آسایش جامعه و خانواده اثرگذار است بیمه سلامت است که باید به این حوزه نگاه ویژه شود.

وی، با گرامیداشت هفته بیمه سلامت و قدردانی از خدمات مسئولان این حوزه افزود: حذف دفترچه‌های تکراری و رفع همپوشانی بیمه‌ها طرح بسیار مهمی برای کاهش و کنترل هزینه‌های درمانی و تداوم خدمات مطلوب به جامعه هدف است.

استاندار بوشهر حذف 20 هزار دفترچه بیمه‌ تکراری در استان بوشهر در اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با اجرایی شدن طرح  نسخه نویسی الکترونیکی مشکلات بیمه‌ای و درمانی برطرف می‌شود که این مهم نقش مهمی در کاهش و کنترل هزینه‌های درمانی دارد.

گراوند با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی در جلوگیری از هزینه‌های اضافی درمانی جلوگیری می‌کند، افزود: در شرایط کنونی اقتصادی کشور هرچند منابع مالی حوزه خدمات رسانی به ویژه درمانی کاهش نیافته ولی باید از پرت و هدر رفت هزینه‌ها در بخش‌های مختلف جلوگیری شود.

وی، اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی را طرح مناسب و درخور تحسین در راستای خدمات رسانی مطلوب به جامعه دانست و تاکید کرد: این طرح به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه کمک می‌کند تا رسیدگی به حل مشکلات مردم به ویژه افراد ضعیف در اولویت قرار بگیرد.

استاندار بوشهر کمک به قشر ضعیف جامعه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: کمک به افراد ضعیف از نظر بنیه مالی در عرصه ارائه خدمات درمانی باید مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا رفع دغدغه مالی قشر ضعیف جامعه در حوزه سلامت باید در اولویت بیمه سلامت باشد.

گراوند بیان کرد: با برنامه‌ریزی بهتر در حمایت از قشر ضعیف جامعه از آسیب‌پذیری آنان در عرصه‌های مختلف جلوگیری می‌شود.

وی، روان سازی خدمات درمانی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: با روان سازی خدمات درمانی دغدغه مردم در حوزه سلامت برطرف می‌شود و یکی از این طرح‌ها اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی است که از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قدم‌های مهمی برای کاهش هزینه‌های درمانی مردم برداشته شده است افزود: ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش خدمات درمانی مطلوب باید در اولویت قرار بگیرد.

منبع: