از زمین‌گیر شدن فعالیت لنج‌های باری در استان جلوگیری شود
پیغام: نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق نقاط مرزی و خارج شدن از رکود اقتصادی ۱۰۰ قلم کالای وارداتی ته لنجی از شرایط اداری و ثبت سفارش معاف شود.
كدخبر: 111069
1398/07/29

به گزارش «پیغام»؛ سکینه الماسی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: از زمین‌گیر شدن فعالیت لنج‌های باری در عرصه ته‌لنجی و تجارت سنتی در استان بوشهر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از زمین‌گیر شدن لنج‌های باری و رونق فعالیت ملوانان مرزنشین، ته‌لنجی و تجارت سنتی در استان بوشهر باید موردتوجه قرار بگیرد تصریح کرد: برای رونق فعالیت در نقاط مرزی مجوز واردات ۱۰۰ قلم کالا به استان‌ها و تعاونی‌های مرزی واگذار شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر گفت: تصویب واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان و ته‌لنجی را یک فرصت برای رونق نقاط مرزی است.

الماسی افزود: باید برای ایجاد صنایع در نقاط مختلف استان بوشهر شرایط ویژه‌ای ایجاد تا رغبتی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تسهیلات ویژه برای ایجاد واحدهای صنعتی در نقاط کمتر توسعه‌یافته فراهم شود.

وی بیان کرد: باید شرایطی در بخش‌های مختلف به‌ویژه ارزش‌افزوده فراهم شود تا بخش خصوصی در ایجاد سرمایه‌گذاری در عرصه صنعت رغبت فعالیت داشته باشد.

الماسی با بیان اینکه زیرساخت‌های مهمی در صادرات کالا و محصولات در بندر دیر فراهم است خاطرنشان کرد: زیرساختی‌های اسکله صادراتی که بخش خصوصی ایجاد کرده بلااستفاده مانده که باید این اسکله تعیین تکلیف شود.

وی، بندر دیر را بندر تجاری و صادراتی ایران به قطر دانست و تصریح کرد: بیشتر کالاهای تجاری ایران از طریق بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود که تعیین استان بوشهر به‌عنوان معین صادرات ایران به قطر امری مهم و ضروری است.

نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس خاطرنشان کرد: محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر خرما و گوجه‌فرنگی خارج از فصل است و با توجه به ظرفیت تولید این محصولات در استان بوشهر و تأمین نیاز کشور، باید ممنوعیتی در صادرات این محصولات نباشد.

منبع: