مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:
تا پایان امسال همه کارت‌های کلی به مردم تحویل داده شود
پیغام: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال همه کارت‌های کلی به مردم تحویل داده شود.
كدخبر: 111081
1398/07/29

به گزارش «پیغام»، اسکندر پاسالار در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: افراد بالای ۱۵ سال نیازمند کارت ملی هستند و ما به دنبال این هستیم که زمینه نام‌نویسی افراد فاقد کارت ملی را از طریق دفاتر پیشخوان، حضور در ادارات و استقرار اکیپ‌های سیار در روستاهای بزرگ و مرکز محور فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: با وجود اختلالی که طی شش ماه گذشته برای دادن کارت ملی به مردم توسط سازمان ثبت احوال ایجادشده اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال کلیه کارت‌های کلی به مردم تحویل داده شود.

پاسالار افزود: کارت‌های ملی قدیمی سال ۹۲ از چرخه نظام اداری خارج و در خردادماه امسال به شکل کامل حذف شد و از اول تیرماه صرفاً ارائه هر نوع خدمت با کارت‌های ملی هوشمند امکان‌پذیر است که راهی برای ورود به دروازه دولت الکترونیک قلمداد می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: کارت هوشمند ملی لازمه خدمات الکترونیکی است که کاربردهای فراوانی از جمله احراز هویت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات مالی و اقتصادی مانند بانک‌ها را دارد.

وی عنوان کرد: از سال گذشته شرایط ایده آلی در استان بوشهر برای درخواست کارت هوشمند به وجود آمده به‌گونه‌ای که ۹۰ درصد مردم یا درخواست کارت داده و یا کارت را دریافت کرده‌اند.

پاسالار افزود: کمیته امداد نماد خدمت گذاری صدیق به مردم است که توانسته با خدمات عام‌المنفعه به جامعه هدف گام‌های اساسی برای فقرزدایی بردارد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به هشت درصد از جمعیت استان بوشهر از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند هستند به دنبال این هستیم که از طریق این نهاد و به شکل تجمیع، افرادی که فاقد کارت ملی هستند را شناسایی و طی یک فرایندی زمینه نام‌نویسی و دادن کارت ملی به افراد فاقد کارت ملی را انجام دهد.

منبع: