استقبال لهستانی‌ها از اجرای آیین‌های عزاداری بوشهر+عکس
پیغام: اجرای آیین‌های سنتی عزاداری بوشهر با استقبال مردم ورشو مرکز لهستان رو به رو شد.
كدخبر: 111084
1398/07/29

به گزارش «پیغام»؛ گروه فرهنگی هنری هومهر بوشهر که برای نمایش آیین‌های سنتی عزاداری بوشهر به لهستان رفته، دیروز در دومین روز اجرای خود، در شهر ورشو مرکز این کشور به اجرای سنج و دمام و دو نمایش پرداخت.

نواختن سنج و دمام در بافت قدیم ورشو با استقبال مردم مواجه شد به طوری که هنرمندان بوشهری دوبار این برنامه را اجرا کردند.

آیین کُتَلی از آیین‌های قدیمی عزاداری بوشهر و تعزیه از دیگر برنامه‌های گروه هومهر بود که در میدان شهر قدیم ورشو مقابل کاخ سلطنتی به نمایش در آمد.

نمایش تعزیه نسخه مهلت با طراحی و کارگردانی غلامحسین بارونی و نقش آفرینی عباس بارونی، احمدرضا قربانی و مهدی جلالی اجرا شد.

گروه هومهر امروز در ادامه برنامه‌های خود در دانشگاه ورشو برنامه خواهند داشت.

این گروه شنبه بیست و هفتم مهر نیز در شهر لوبلین لهستان برنامه اجرا کردند.

آنان قرار است تا دوم آبان (۲۴ اکتبر ۲۰۱۹) در چند شهر لهستان در قالب یک ویژه برنامه با عنوان تجلی حقیقت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی بوشهر مربوط به محرم و صفر بپردازند.

گروه فرهنگی هنری هومهر سال ۹۵ هم به دعوت سفارت ایران و چند مرکز اسلامی در آلمان، به مدت یک هفته ویژه برنامه ایام محرم را در شهر‌های مختلف آلمان اجرا کرد که با استقبال مسلمانان آلمانی و همچنین هموطنان ایرانی حاضر در این کشور رو به رو شد.

عکس‌هایی از اجرای برنامه‌های گروه هومهر در ورشو را در زیر ببینید. این عکس‌ها را آریو انصاری و ایمان ندومی تهیه کرده‌اند.

 

منبع: