زنگ پدافند غیرعامل در مدارس بوشهر نواخته شد
به مناسبت ۸ تا ۱۴ آبان ماه (هفته پدافند غیرعامل) روز شنبه زنگ مدارس بوشهر با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در این زمینه به صدا درآمد.
كدخبر: 111227
1398/08/11

به گزارش «پیغام»؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  در آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل که در مدرسه مصلحیان بوشهر گفت: مجموعه اقداماتی که خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از حوادث و رویدادها را  کاهش می‌دهد، پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

مجید خورشیدی افزود: در این ارتباط باید تلاش شود در جایی که احتمال حادثه‌ای وجود دارد با انجام اقدام‌هایی احتمال وقوع حوادث را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود دانش‌آموزان با آموختن درس آمادگی دفاعی بتوانند اصول پدافند غیرعامل را بشناسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهارداشت: ۱۳ آبان یکی از رخدادهای مهم ایران اسلامی است و در این روز عده‌ای از دانش‌آموزان برای تغییر وضع کشور شعار مرگ بر شاه و استقلال، آزادی وجمهوری اسلامی  سردادند و شهدای زیادی تقدیم کردند.

وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه‌های مهم در کنار مردم در آن روز زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

خورشیدی بیان کرد: انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهیدی است که برای سرافرازی این ملت از جان خود گذشتند و امروز باید یاد و خاطره آنان حفظ شود.

وی ادامه داد: شهید فهمیده یک نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود با ایثار جان خود به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان رهبریک کشور شناخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آیین اظهار داشت: پدافند غیرعامل، دفاع فعالی است که یادگیری آن به دانش آموزان مهم و حیاتی است.

علیمراد کرمی اضافه کرد: با توجه به تهدیدهای دشمن بویژه در حوزه فرهنگی، دانش آموزان باید به میزانی از آمادگی برسند که در مقابل تهدیدها قابلیت دفاع داشته باشند.

وی گفت: آمادگی دانش‌آموزان در همه زمینه‌های دفاعی در امور امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضروری است تا دانش‌آموزان خود را مصون و کشور را محفوظ نگه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از سه هزار جلد کتاب پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم دختران توزیع شده است تا آنان نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند.

منبع: