۸۲ نوزاد بوشهری متولد ۹۸/۸/۸ هستند
پیغام: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۸۲ نوزاد در ۹۸/۸/۸ ، در این استان به دنیا آمدند که ۵۰ نفرشان دختر و ۳۲ نفرشان پسر هستند.
كدخبر: 111300
1398/08/14

به گزارش «پیغام» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: چند سالی است که خانواده‌های ایرانی دوست دارند زمان تولد فرزندشان در تاریخی رُند به ثبت برسد. امسال هم قبل از تاریخ ۹۸/۸/۸ برخی خانواده‌ها مراجعه می‌کردند که در چه صورت تاریخ تولد فرزندشان در این روز ثبت می‌شود.

او ادامه داد: به هر ترتیب ۵۰ نوزاد دختر و ۳۲ نوزاد پسر، در این تاریخ در استان به دنیا آمدند که تولد این تعداد نوزاد به نسبت روز‌های گذشته، ۱۰ تا ۱۲ مورد بیشتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از خانواده‌ها خواست بیشتر به فکر سلامتی مادر و نوزاد باشند تا تولد نوزاد در تاریخی خاص.

پاسالار همچنین گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر، ۹ هزار و ۵۲۸ نوزاد در استان بوشهر به دنیا آمده‌اند که از این تعداد، پنج هزار و هشت نوزاد، پسر و چهار هزار و ۵۲۰ نوزاد، دختر بوده‌اند.

او با اشاره به کاهش ۱۸.۶ درصدی ولادت‌های استان بوشهر نسبت به مدت مشابه پارسال، بیان کرد: در این مدت به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ۱۱۱ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: ۷۵ درصد ولادت‌ها در مناطق شهری و ۲۵ درصد ولادت‌ها در مناطق روستایی رخ داده است.

پاسالار عنوان کرد: تا پایان شهریور، استان بوشهر در زمینه ولادت، رتبه ۱۷ کشور را داشت.

او همچنین درباره نام‌هایی که برای نوزادان انتخاب شده، گفت: فاطمه، زهرا، زینب، آوا و رقیه در میان نوزادان دختر و حسین، علی، محمد، امیرعلی و علیرضا در میان نوزادان پسر فراوانی بیشتری داشته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: اکنون جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۱۳۹ نفر است که حدود ۵۵۰ هزار نفر زن و ۶۲۰ هزار نفر مرد هستند.

منبع: