شانزدهمین جشنواره تئاترمعلولین استان بوشهر اسفند برگزار خواهد شد
شانزدهمین جشنواره تئاترمعلولین استان بوشهر اسفند برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا پنجم آذر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بفرستند.
كدخبر: 111334
1398/08/18

به گزارش «پیغام»، شانزدهمین جشنواره تئاترمعلولین استان بوشهر به همت معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان و با هدف توجه به نقش مؤثر هنر نمایش در توانمندسازی افراد معلول و کارکرد اجتماعی این هنر به‌ویژه افزایش آگاهی عمومی، انتقال مفاهیم به مخاطبان با تاکید بر تغییر نگرش جامعه، پیشگیری از گسترش فرهنگ ناتوانی و ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیر گذار، متقابل و پویا، به دور از تفاوت‌ها و محدویت‌های فیزیکی و بیانی اسفند برگزار می‌شود.

بخش‌های جشنواره شامل صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان است.

 موضوعات بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، آزاد است. البته آثاری که در زمینه توانبخشی و توانمندسازی معلولین باشد و از طریق مراکز روزانه توانبخشی ارائه شده باشد در اولویت ویژه قرار می‌گیرد.

موضوع نمایش‌های بخش خیابانی نیز باید مضامینی برگرفته از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افراد معلول، فرهنگ شهروندی، مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگ و شهرداری، شهروند و محیط زیست و... باشد.

شرایط جشنواره به شرح زیر است:

۱) حداقل دو سوم از بازیگران اصلی هر اثر باید از افراد معلول تشکیل شده باشد.

۲) ارائه کارت معلولیت بازیگران در روز بازبینی و جشنواره از طرف گروه‌ها الزامی است.

۳) آثار پذیرفته شده در جشنواره افراد معلول و غیرمعلول به صورت جداگانه مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

۴) به همه گروه‌های راه یافته به جشنواره کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.

۵) دبیرخانه جشنواره به استثناء بخش خیابانی از پذیرش طرح‌های نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و کودک و نوجوان معذور است و باید متن کامل نمایشنامه ارسال شود و ارائه مجوز کتبی از نویسنده نمایشنامه برای شرکت در جشنواره الزامی است.

۶) هیات داوران بخش بازخوانی و بازبینی آثار ارسالی در رد یا پذیرش آثار اختیار تام دارند.

۷) از بین آثار پذیرفته شده در جشنواره بر اساس تشخیص هیات داوران اثر برتر به جشنواره منطقه‌ای تئاتر خلیج فارس معرفی خواهد شد.

۸) آثار ارسالی باید در سه نسخه تایپ شده و به همراه فایل WORD آن در CD به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

۹) در صورت صلاحدید هیات بازبین، دو گروه در بخش جنبی به جشنواره راه پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است گروه‌های پذیرفته شده در این بخش کمک هزینه تعلق نخواهد گرفت.

نشانی دبیرخانه، بوشهر، بلوار شهید رئیسعلی دلواری، سازمان بهزیستی استان بوشهر، دفتر معاونت امور توانبخشی بوشهر، دبیرخانه جشنواره تئاتر معلولین استان بوشهر و شماره‌های تماس: ۰۷۷۳۳۳۴۱۵۶۶، ۰۹۱۷۹۷۰۵۴۷۵ است.

مهلت ارسال متون نمایشی، ۵ آذر، اعلام نتایج بازخوانی، ۱۰ آذر ، زمان بازبینی آثار ۲۰ بهمن  و اعلام نتایج بازبینی ۲۵ بهمن خواهد بود.

شانزدهمین جشنواره تئاترمعلولین استان بوشهر ۱۳ تا ۱۵ اسفند، و آیین پایانی آن ۱۶ اسفند برگزار خواهد شد.

منبع: