رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خبر داد:
آموزش ۱۰۰۰ سرباز در قالب طرح «سرباز ماهر» در بوشهر
پیغام: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از آموزش ۱۰۰۰ سرباز در بوشهر در قالب طرح «سرباز ماهر» خبر داد.
كدخبر: 111336
1398/08/18

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، علی احمدی زاده با اشاره به جزئیات این طرح عنوان کرد: تعداد ۱۰۰۰ سرباز در استان بوشهر در مرحله اول طرح «سرباز مهارت» توسط مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی بوشهر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های این طرح افزود: در طرح سرباز مهارت یا سرباز ماهر تعداد یک هزار سرباز نیروهای مسلح استان شامل نیروهای سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و دریابانی دوره‌های مهارت‌های عمومی حوزه کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی را فرا گرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با اشاره به آموزش مهارت‌های کاربردی و اساسی به سربازان در این دوره‌ها، تاکید کرد: تلاش کرده ایم آموزش کاربردی سربازان به منظور یادگیری مهارت‌های مرتبط با اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی در ایجاد شرایط مناسب زندگی برای جوانان شرکت کننده در این دوره تاثیرگذار باشد.

احمدی زاده تصریح کرد: در قالب این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی به ۱۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل مرکز آموزش های تخصصی جهاددانشگاهی بوشهر ارائه شد.

این مسئول آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار و آشنایی با مهارت‌های بازاریابی و فروش را از اهم سرفصل‌های دوره مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح دانست.

وی همچنین آشنایی با مهارت‌های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت‌های تصمیم گیری و مدیریت زمان، مهارت‌های خودآگاهی، آشنایی با مهارت‌های ارتباط موثر و روابط بین فردی، مهارت‌های تفکر انتقادی، مهارت‌های همدلی، مبانی ازدواج، تفکر خلاق و حل مسئله را نیز از سرفصل‌های دوره آشنایی با مهارت‌های زندگی عنوان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی سربازان یادآور شد: طرح ملی «سرباز مهارت» از پروژه‌های شاخص جهاد دانشگاهی است که بر اساس تاکید و دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده بهینه از دوران خدمت وظیفه طراحی و برنامه ریزی شده است.

علی احمدی زاده خاطرنشان کرد: مرحله اول طرح سرباز مهارت با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اداره کل ورزش و جوانان استان اجرایی شده است، اما متاسفانه اجرای مرحله دوم‌ این طرح در سال جاری به علت عمل نکردن به تعهدات و عدم همراهی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، با ابهام روبرو شده است.

وی جهاد دانشگاهی را یک نهاد توسعه‌ای دانست و افزود: با توجه به باور سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به توان و ظرفیت این نهاد و ویژگی‌های ساختاری جهاد دانشگاهی پیاده سازی و اجرای طرح‌های ملی مختلفی مانند "طرح سرباز مهارت"، "برگزاری آزمون‌های فراگیر و استخدامی"، "طرح آموزش کمک پرستاری"، "مشارکت در آموزش خانواده‌های نیروهای مسلح"، "طرح سرباز ماهر"، "سامانه تدارکات الکترونیکی دولت"، "آموزش شهرداران و دهیارهای کشور" و... به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار کرد: رویکرد آموزش‌های جهاددانشگاهی توجه به آموزش همراه با پژوهش کاربردی، و آموزش‌های توانمندسازی و مکمل مبتنی بر نیاز بازار کار است. در واقع کارآفرینی و اشتغال‌زایی از اولویت‌های اصلی جهاد دانشگاهی است به همین دلیل اهم فعالیت های آموزشی این نهاد با هدف مهارت‌افزایی و توانمندسازی انجام شده است.

احمدی زاده با بیان اینکه آموزش‌های کوتاه مدت، مهارتی و تخصصی جهاد دانشگاهی عمدتاً شغل محور هستند، گفت: حوزه آموزش جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های آموزش کشور همواره در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه خدمات متنوع آموزشی را به عموم مردم به ویژه دانشجویان، دانش آموختگان و کارکنان مجموعه‌های دولتی و غیردولتی ارائه کرده است.

طبق قرارداد با وزارت ورزش و جوانان، جهاددانشگاهی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی مهارت کارکنان وظیفه آموزش ۱۶ هزار سرباز وظیفه در سطح کشور را بر عهده گرفته است که در طرح "سرباز ماهر" هر سرباز مجموعا ۸۰ ساعت آموزش دیده و جمعاً ۱۶ هزار سرباز در مجموع ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ساعت آموزش دیده‌اند

منبع: