رئیس انجمن علمی زنبور عسل ایران:
۱۵۰۰ تن عسل از کشور صادر می‌شود
پیام: رئیس انجمن علمی زنبور عسل ایران گفت: اکنون ۱۵۰۰ تن عسل از کشور صادر می‌شود که باید به بیش از شش برابر میزان کنونی برسد.
كدخبر: 111362
1398/08/21

به گزارش«پیغام»، غلامحسین طهماسبی در پنجمین جشنواره برداشت عسل کُنار که در روستای بیدخوار شهرستان جم برگزار شد، افزود: اکنون در کشور ۹۰ هزار تن عسل تولید می‌شود که ۱۵۰۰ تن آن صادر می‌شود، اما این میزان باید به بیش از ۱۰ هزار تن برسد.

او با اشاره به تولید یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن عسل در دنیا، بیان کرد: بر اساس آمار‌های سازمان خوابار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ایران از نظر تولید عسل پس از چین و ترکیه رتبه سوم را در دنیا دارد و از نظر تعداد کندو نیز با داشتن هشت میلیون و ۴۰۰ هزار کندو، پس از هند، چین و ترکیه، رتبه چهارم را در جهان به خود اختصاص داده است.

رئیس انجمن علمی زنبور عسل ایران ادامه داد: باید تلاش کنیم عسل‌های باارزش و با کیفیت بالا که مصرف دارویی دارند مانند عسل کنار با معرفی و تحقیقات بیشتر، جایگاه خود را در جهان پیدا کند، همان طور که عسل مانیوکا نیوزیلند اکنون در جهان مطرح است و با قیمت بالایی به فروش می‌رسد.

محمد تقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر ۶۲۰ زنبوردار بومی داریم که ۹۲ هزار کندو دارند و ۱۵۰۰ زنبوردار مهاجر هم با ۳۰۰ هزار کندو در استان فعالیت می‌کنند.

منبع: