رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر:
هر فرمانداری اختلالی در انتخابات ایجاد کند، مستوجب برخورد می‌شود
پیغام: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر رعایت اصل بی طرفی و امانتداری را مهمترین اولویت مجریان انتخابات دانست و گفت: تعامل و همکاری مجریان از جمله فرمانداران و بخشداران با هیئت‌های نظارت انتخابات امری مهم و ضروری است.
كدخبر: 111379
1398/08/22

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی،در کارگاه آموزشی آشنایی با قانون انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)  به امر مهم مسئولیت در انتخابات پرداخت و اظهار داشت: فرمانداران، معاونان و بخشداران مسئولیت مهمی در امر انتخابات دارند و مجریان اصلی در این عرصه محسوب می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه برگزاری انتخابات موفق نشان از اشرافیت مجریان انتخابات در شهرستان‌ها و بخش‌ها دانست و تاکید کرد: مهم‌‌ترین شاخص ارزیابی مسئولان در شهرستان‌ها و بخش‌ها، برگزاری انتخابات است که در انتخابات چه عملکردی داشته‌اند.

خورشیدی، با بیان اینکه هر فرمانداری اختلالی در امر انتخابات ایجاد کند مستوجب برخورد می‌شود افزود: این مهم نشان از جایگاه انتخابات در جامعه دارد که باید عرصه انتخابات به نحو مطلوب و با کیفیت برگزار شود.

وی، با تاکید بر اشرافیت مجریان انتخابات به قوانین انتخابات گفت: قانون وظايف فرمانداران و بخشداران، مصوب 1316 باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه تنها قانونی است که وظایف فرمانداران و بخشداران تعیین و مشخص کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر برگزاری انتخابات را شاخص ارزیابی عملکرد مسئولان و مجریان دانست و افزود: برقراری تامین امنیت انتخابات بر عهده مجریان است و از محوری‌ترین وظایف محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر بررسی چالش‌ها و آسیب‌های انتخابات گذشته و برطرف شدن آنها خاطر نشان کرد: اگر در گذشته مشکلات و یا آسیب‌هایی در امر انتخابات وجود داشت باید مشخص تا زمینه برطرف شدن آن با ارائه راهکارهای لازم فراهم شود.

خورشیدی با بیان اینکه باید از هم اکنون برنامه‌ریزی برای تامین امنیت انتخابات مجلس شود  تصریح کرد: شفافیت در امر برگزاری انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد و در انتخابات چیزی از جامعه نباید پنهان شود چراکه مجریان انتخابات در اتاق شیشه‌ای نشسته‌اند.

وی، رعایت بی طرفی و امانتداری را از اولویت مجریان انتخابات دانست و تاکید کرد: بی‌طرفی در انتخابات باید مورد توجه همه مجریان انتخابات قرار بگیرد چراکه اگر این مهم رعایت نشود با متخلفان برخورد قاطع قانونی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر امر سلامت انتخابات را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اجرای قانونمندی انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد و اجرای دستورالعمل قوانین انتخابات برای تامین سلامت این عرصه سیاسی اجتماعی امری مهم و ضروری است.

خورشیدی، به تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: مجریان انتخابات  مسئول جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند که پایین بودن مشارکت نشان  از ناموفق بودن فعالیت مسئولان انتخابات است.

وی، تعامل مجریان انتخابات با هیئت‌های نظارت را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: اعضای هیئت‌های نظارت همکاران مجریان انتخابات محسوب می‌شوند و تعامل و همکاری در حسن اجرای انتخابات ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر نظارت استصوابی را بر عهده شورای نگهبان دانست و افزود: رعایت شرایط برگزاری انتخابات سالم، قانونی و امن برای انتخابات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

منبع: