هشدار هواشناسی درباره سیلابی شدن مسیل ها و وزش باد تند
پیغام: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر یکشنبه تا دوشنبه نسبت به تندباد و تلاطم شدید دریا هشدار داده می‌شود که با این وضعیت دریانوردان باید از تردد غیرضرور اجتناب کنند.
كدخبر: 111409
1398/08/25

به گزارش «پیغام»؛ پیام مساعدی درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در مدت یاد شده به سبب تقویت و تشدید بارندگی‎ها نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری و جاده‌ای و همچنین وقوع رعد و برق‌های شدید هشدار داده می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته به صورت بارش خفیف به همراه رعد و برق در برخی نقاط استان بوشهر آغاز شده که این وضعیت به تناوب طی امروز تا اوایل روز چهارشنبه دراین استان ادامه دارد.

مساعدی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در استان و روی دریا پیش بینی می‌شود.

وی گفت: برای سه شنبه و چهارشنبه نیز علاوه بر وزش باد شدید شمال غربی و تلاطم دریا  دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری و  در برخی ساعت‌ها همراه با بارش باران و گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‎بینی شده‌است.

وی اضافه کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و به طور لحظه‌ای بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۸ تا ۳۸ و بتدریج تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده‌است.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۵۰ و از ظهر فردا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده‌است.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۲۰ بامداد، مد اول ۵۰ :۱۱، جزر دوم ۱۶:۱۳ و مد دوم  ۲۲:۲۰ خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: