گرانی ها ناشی از افزایش بنزین را از سامانه 124 گزارش کنید
پیغام: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شهروندان گرانی‎های ناشی از افزایش نرخ بنزین را از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به واحد شکایت‎های مردمی این سازمان گزارش کنند.
كدخبر: 111441
1398/08/27

به گزارش «پیغام»؛ رضا جمالی در گفت و گو با ایرنا افزود: بحث نظارت و بازرسی از بازار همیشه در قالب گشت‌های مشترک یا بازرسی‎های نوبه‎ای در سطح بازار انجام می‌گیرد اما با شرایط کنونی و افزایش نرخ بنزین که رقم خورده احتمال این وجود دارد برخی از افراد از این شرایط به سود خود استفاده کنند به همین دلیل گشت‎های مشترک با دستگاه‏‌های مرتبط افزایش یافته است.

وی بیان کرد: حتی گشت‌های بازرسی بعد از ظهر از بازار نیز افزایش پیدا کرده و در بخش رسیدگی به شکایت‌‏ها نیز همکاران فعال شدند تا در اسرع وقت گزارش‌‏های مردمی را رسیدگی کنند.

جمالی ادامه داد: براساس بازرسی‌های صورت گرفته از سطح بازار و گزارش‎های مردمی افزایش قیمت در بخش‎‌های کالا و خدمات بویژه حمل و نقل مسافر درون شهری به صورت عمده  گزارش نشده‌است.

وی اضافه کرد: عمده گزارش‌ها حاکی از این است که نرخ حمل و نقل مسافر درون شهری چه از طریق مسافربرهای شخصی و تاکسی‌ها و آژانس‌ها افزایش داشتند که مقوله حمل و نقل در اختیار چند دستگاه از جمله سازمان تاکسی‌رانی شهرداری، سازمان حمل و نقل  پایانه‎های استان و بخشی نیز در اختیار سازمان صنعت معدن و تجارت است.

جمالی افزود: بخشی که مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است توصیه شده تا برخورد قاطع و جدی با متخلفان انجام شود و هماهنگی لازم در دست اجراست تا سایر سازمان های متولی نیز در بخش حمل و نقل شهری نیز اهتمام ویژه به این مهم داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه کسانی که در حوزه حمل و نقل کار می‌کنند به طور قطع بزوی سهمیه سوخت آنها فراهم می‌شود که تحقق این مهم نیازمند صبوری و همکاری است.

وی افزود: دولت مردان و مسئولان استانی در اسرع وقت تدابیر لازم برای تامین سهمیه بخش‌های مختلف لحاظ خواهند کرد و بحث افزایش قیمت بنزین نمی‌تواند عاملی مهم در افزایش قیمت‌ها باشد.

جمالی یادآور شد: برای نمونه بنزینی که در اختیار راننده حمل و نقل قرار می‌گیرد ۵۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده این به معنی افزایش قیمت ۵۰ درصدی خدمات راننده نیست زیرا سوخت یکی از مولفه‌هایی است که در بحث حمل و نقل تاثیرگذار است سایر مولفه‌ها تغییری پیدا نکرده‌است.

وی افزود: اکنون عزم برای برخورد با تخلف‌های سطح بازار است به هر حال فرمایش رهبری سرلوحه کار قرار گرفته شده و حمایت ایشان حجت را بر ما تمام کرده‌است.

جمالی اظهار داشت: تا جایی که در توان است اجاره نمی‌دهیم افزایش قیمت غیرکارشناسی و غیر منطقی ایجاد شود و به طور قطع بخشی از قیمت‌ها که متاثر از افزایش نرخ سوخت است ممکن است در آینده اصلاح شوند ولی در شرایط کنونی با این مقوله با جدیت برخورد می‌شود.

منبع: