سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر:
احداث خانه بوشهرگردی برای ترویج و توسعه گردشگری شهری
پیغام: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: احداث خانه بوشهرگردی، جای خالی یک مکان تخصصی برای حفظ و نشر فرهنگ‌ها و آیین‌های اصیل بوشهری را پر خواهد کرد.
كدخبر: 111463
1398/09/03

 به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، احمد بارگاهی در خصوص جزئیات احداث این خانه عنوان کرد: خانه بوشهرگردی یک موسسه فرهنگی، اجتماعی داوطلبانه و مردمی تحت نظارت سازمان فرهنگی شهرداری است که به‌منظور ترویج و توسعه گردشگری شهری، حفظ و ثبت تاریخ شفاهی محلات، ترویج سبک زندگی بومی و حفظ و معرفی آیین‌های سنتی و صنایع دستی و بومی محلات در سطح شهر مطابق با سیاست‌های کلان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و در چارچوب مقررات و تشکیلات این آیین نامه، با همکاری و همیاری شهروندان فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که ذینفعان این طرح مردم محله و شهروندان بوشهری هستند، خاطرنشان کرد: هدف ما از ایجاد این خانه، جلب مشارکت حداکثری مردمی از طریق کانون‌های مردم‌نهاد، حمایت از طرح‌های مناسب در زمینه ترویج سبک زندگی بومی، ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در طول ایام سال خصوصا نوروز، شبکه‌سازی و هدایت گروه‌های همیاری اجتماعی و... است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد.

بارگاهی با اشاره به محور فعالیت‌ها و ماموریت‌های این مرکز گفت: شناسایی و معرفی اماکن تاریخی و در معرض خطر، مشارکت در حفظ و نگهداری سایت موزه ها و اماکن تاریخی، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و رویدادهای محله، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در اماکن تاریخی، معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح محله، برگزاری تورهای گردشگری شهری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی و مشاغل بومی، برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت حفظ و ترویج میراث فرهنگی و معنوی شهر بوشهر از جمله فعالیت‌هایی است که در این مرکز انجام خواهد شد.

 

منبع: