شهردار بندر بوشهر:
استفاده شهروندان بوشهری از ناوگان اتوبوسرانی افزایش یافت
پیغام: شهردار بندر بوشهر گفت: با اجرای سهمیه‌بندی بنزین، استفاده شهروندان از ناوگان اتوبوسرانی این شهر ۳۵ درصد افزایش یافته‌است.
كدخبر: 111475
1398/09/06

به گزارش «پیغام»؛ سید نورالدین امیری  در نشست با اعضای کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر افزود: ناوگان اتوبوسرانی این بندر اکنون با ۳۰ دستگاه خودرو فعال به شهروندان خدمات رسانی  می‌کند.

وی بیان کرد: با هدف افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان خطوط جدیدی نیز در شهر بوشهر از جمله خط داخلی بهمنی، نیایش، دانشگاه خلیج فارس و ساحلی راه‌اندازی شده‌است.

امیری ادامه داد: بخشی از حمل و نقل برعهده شهرداری است و در این زمینه سعی شده با نشست‌های مکرر با تاکسی‌های خود مالک و شرکتی از افزایش کرایه جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای تاکسی‌های شرکتی نیز پرداخت بدهی آنها به شهرداری به تعویق افتاده و مقرر شده بدهی‌های سال گذشته آنها با ارسال لایحه به شورای شهر مشمول بخشودگی شود.

امیری گفت: اکنون حمل و نقل اولویت شهرداری بوشهر نسبت به دیگر فعالیت‌ها حتی پروژه‌های عمران شهری است و در این ارتباط ساز و کارهای ویژه‌ای پیش‌بینی شده تا مشکلات مردم در حوزه حمل و نقل به حداقل برسد.

وی افزود: از مجموع ۴۰۰ تاکسی شهر بوشهر ۲۰۰ دستگاه فرسوده و از رده خارج و مابقی فعال است.

امیری یادآور شد: فرسوده بودن تاکسی‌ها باعث شده تا شهروندان برای استفاده از آنها میل و رغبت کمتری نشان دهند.

وی بیان کرد: در سال گذشته زمینه پرداخت وام نوسازی ناوگان تاکسیرانی به رانندگان فراهم شد که با افزایش ۲ برابری قیمت خودروها  وام‌ها برای نوسازی ناوگان کارساز واقع نشد.

امیری در ارتباط با راه‌اندازی میدان عرضه میوه و تره‌بار گفت: تحقق این مهم با همکاری اتحادیه اصناف و تعاون روستایی در دستور کار قرار گرفته‌است و این مهم به کاهش قیمت میوه و تره‌بار در بوشهر کمک می‌کند.

منبع: