سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر :
بیش از ۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند
پیغام: سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از ۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.
كدخبر: 111519
1398/09/10

به گزارش «پیغام»، عباس امید در دیدار با سید ابراهیم هاشمی مدیر اسبق نهضت سوادآموزی استان بوشهر با بیان اینکه دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس نهضت سوادآموزی توفیقات مهمی برای نظام و انقلاب داشته است اظهار داشت: این اقدام کم‌نظیر، میلیون‌ها انسان محروم از سواد را به علم‌اندوزی ترغیب کرد.

وی این تصمیم امام (ره) را بسیار مدبرانه دانست و ادامه داد: تعدادی از آموزش دیدگان سابق نهضت سوادآموزی با کسب معلومات و مدارج علمی به عنوان مدیر موفق نقش‌آفرینی و به جامعه خود خدمت می‌کنند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر درصد باسوادی جامعه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: استمرار فعالیت‌ها در این حوزه نتایج مطلوبی داشته است و بیش از ۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

امید به طرح‌های فعال موجود در حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح عشایر، طرح باسوادی اولیای دانش آموزان، باسوادی ندامتگاه‌ها و طرح نماز کلید بهشت از طرح‌های مهم آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی است.

وی اقدامات حوزه سوادآموزی را بسیار تخصصی دانست و افزود: با توجه به جامعه هدف تعیین‌شده در آموزش و پرورش برای سوادآموزی استان، شناسایی و ترغیب سوادآموزان به علم و دانش، شکیبایی و تلاش مضاعفی می‌خواهد.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ترغیب دانش آموزان ترک تحصیلی در دوره‌های ابتدایی سن سوادآموزی با توجه به موقعیت موجود و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار سخت است.

وی تصریح کرد: سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ترغیب دانش آموزان ترک تحصیلی تمام تلاش خود را خواهد داشت تا در آینده این دانش آموزان بی‌سواد نباشند.

امید تصریح کرد: آموزش و پرورش استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و مشارکت‌های جمعی همکاران و سازمان‌های همراه سعی در ارتقای استان در حوزه سوادآموزی دارد.

به منظور ارج گذاری از تلاش‌ها و خدمات ارزنده تلاش گران عرصه سوادآموزی استان، مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر و سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از سید ابراهیم هاشمی مدیرکل اسبق سوادآموزی استان تقدیر کردند.

منبع: