داستان باران و اطلاعیه‌های شدید و غلیظ
درباره باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سر و صدای زیادی راه انداختند. کار به جایی رسیده که استانداری بوشهر اطلاعیه‌ای در حد انفجار یک بمب اتمی در بوشهر صادر کرده و نوشته است: «آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و سالن‌ها و اماکن سربسته و مردم در این استان.» تو گویی قرار است صور اسرافیل در روز دوشنبه یا سه‌شنبه نواخته شود.
كدخبر: 111605
1398/09/30

برخی از اخبار که در فضاهای مجازی مطرح می شود،سوژه طنز اسماعیل منصورنژاد، روزنامه نگار و طنز نویس بوشهری در شماره 818 هفته نامه پیغام شد، که در ادامه  می خوانید:

🔴 درباره باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سر و صدای زیادی راه انداختند. کار به جایی رسیده که استانداری بوشهر اطلاعیه‌ای در حد انفجار یک بمب اتمی در بوشهر صادر کرده و نوشته است: «آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و سالن‌ها و اماکن سربسته و مردم در این استان.» تو گویی قرار است صور اسرافیل در روز دوشنبه یا سه‌شنبه نواخته شود.

مدتی است یکی از نام‌جویان دنیای مجازی که نه سواد هواشناسی دارد و نه در اداره هواشناسی مسئولیتی، خودش را به عنوان «کارشناس هواشناسی» معرفی می‌کند و از سال 90 تا حالا یک اطلاعیه را با تغییر تاریخ، ولی با همان انشا، هرساله منتشر می‌کند و خبر از «فاجعه بزرگ» آن هم در جنوب کشور می‌دهد.

هواشناسی دانش پیچیده‌ای است و توده‌های هوا تحت تأثیر عوامل گوناگون و بعضاً ناشناخته‌ای هستند که پیش‌یابی‌های قطعی را با مشکل روبرو می‌کند. ممکن است یک باران معمولی ناگهان به فاجعه و یا خبر از یک باران فاجعه‌آمیز به یک باران معمولی تبدیل شود

شدت بارش‌ها در استان بوشهر نهایتاً روز دوشنبه چند جاده را بند می‌آورد که در روزهای آفتابی هم عبور از روی آنها باید با احتیاط شدید همراه باشد. از تمام جاده‌های روستایی استان (بویژه جاده/لابیرنت بنه‌گز به چاه‌پیر) بگیر تا بزرگ‌راه خلیج فارس در حدفاصل چغادک تا روستای احمدی و دویره و... جاده بوشهر گناوه که به هیچ بند است.

صرف نظر از شایعات فضای مجازی، در چنین مواقعی اداره هواشناسی حداکثرها را در نظر می‌گیرد که «اگر» بارندگی شدید بود، پیشاپیش اخطارهای لازم را داده باشند که کاری خوب و پیشگیرانه  است.

البته بهترین پخش داستان اینجا است که تمام مدارس بوشهر، دشتی، کنگان و جم را در روز دوشنبه تعطیل اعلام کردند؛ کاری که به نظرم خوشنودی اولیا و شادی دانش‌آموزان را به دنبال دارد. بقیه شهرستان‌ها نگران نباشند، تعطیلی آنها را نیز اعلام می‌کنند!

🔴 داستان قرص‌هایی که لای کیک‌ها جاگذاری شده، روز به روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. در بسیاری از شهرها و روستاهای ایران (بویژه نقاط محروم) چند برند مشهور کیک دستکاری شده که مطمئناً در خط تولید اتفاق نیفتاده است. 

فهم اینکه چه کسانی چنین کرده‌اند، کار سختی است، اما به نظر می‌رسد که یک پروژه امنیتی باشد؛ بویژه آن که در روزهای نفس‌گیر اعتراضات بنزینی چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد.

شاید کسانی به خاطر آشفته‌کردن بیشتر اوضاع دست به چنین کاری زده‌اند؟

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید:  ۲۹ اکتبر سال جاری در فضای مجازیِ برخی کشورهای اروپایی، شمال عراق، کردستان عراق، فلسطین و حتی ایالات متحده ویدئویی مبنی بر مشاهده قرص در کیک‌های یک شرکت ترکیه‌ای منتشر شد.

به نظر می‌رسد کسانی که چنین کاری انجام داده‌اند، یک تیم حرفه‌ای، دقیق، امنیتی و با هدف‌های خاصی هستند. باید منتظر بود و دید که ماجرا به کجا می‌انجامد.

منبع: