معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در بوشهر:
تصمیم‌گیری درباره 5 هزارخودروی بلاتکلیف گمرک در روزهای آینده
پیغام: معاون وزیر کشور گفت: بیش از پنج هزار دستگاه خودروی وارداتی در گمرک‌های کشوربلاتکلیف مانده که ظرف روزهای آینده تعیین تکلیف می شوند.
كدخبر: 111852
1398/10/17

پیغام: معاون وزیر کشور گفت: بیش از پنج هزار دستگاه خودروی وارداتی  در گمرک‌های کشوربلاتکلیف مانده که ظرف روزهای آینده تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش «پیغام»؛ بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در کشور ۵۱۰۰ و در بوشهر هزار و ۱۶۰ دستگاه خودرو به دلیل برخی ممنوعیت‌های قضایی یا عملیات ترخیص در گمرک‌ها  باقی مانده‌اند.

وی  بیان کرد: برهمین اساس، دو ماه پیش نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال و دستور بررسی به وزیر امور اقتصادی و دارایی داده شد که در ادامه این پیگیری‌ها دو هفته پیش در آخرین گزارش گمرک متوجه شدیم که گمرک با ما هم نظر است.

دین پرست افزود: برخی موضع گیری‌ها و اصرار برخی دستگاه‌ها برای اجرای قوانین داخلی خودشان منجر به این شدند که ترخیص خودرو‌ها متوقف شود.

او ادامه داد: این که خودرویی وارد شود و دستگاهی بگوید ورودش ممنوع و یا ترخیص آن برای مثال با یک قانون مغایر است و خودرو بر اثر این موضع گیری‌ها در انبار گمرک سال‌ها باقی بماند و هیچ دستگاهی آن را تعیین تکلیف نکند، قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اذعان داشت: در پاسخ به گزارش گمرک نامه‌ای با امضای وزیر کشور به رئیس جمهور داده ایم تا ضمن احترام به نظر همه دستگاه‌ها تیمی با ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهور و حضور نمایندگان وزارت‌ صمت، معاون حقوقی رئیس جمهور، نمایندگان دستگاه قضایی، گمرک و نیروی انتظامی تشکیل شود و تکلیف این ۵۱۰۰ دستگاه خودرو که در حال نابودی است، مشخص شود. اگر قرار است به کشور مبدا برگردند برگشت داده شوند و اگر قرار است ترخیص شوند، کار ترخیص انجام شود.

دین پرست افزود: وزارت کشور وظیفه هماهنکی و پیگیری سیاست‌های عمومی دولت را بر عهده دارد و اگر دخالت وزارت کشور نبود ممکن بود این موضوع همچنان بلاتکلیف بماند. امیدواریم در یکی دو روز آینده رئیس جمهور دستور تشکیل تیم و موضوع رسوب خودرو‌ها در بنادر را بدهد.

 

 

منبع: