رئیس پلیس فتا استان بوشهر :
دستگیری نیرویی خدماتی که از حساب پزشک بوشهری برداشت غیرمجاز می کرد
پیغام: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: نیرویی خدماتی که از حساب کارفرمای پزشک بوشهری برداشت غیرمجاز کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
كدخبر: 111946
1398/10/22

به گزارش «پیغام»؛ سرهنگ مهدی قاسمی در این رابطه افزود: با مراجعه پزشکی که مدعی شده بود از حساب بانکی او مبلغی به‌صورت غیرمجاز در چند نوبت برداشت شده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس در زمان رسیدگی به این پرونده دریافتند نیروی خدماتی که معتمد پزشک شاکی بود با سوء استفاده از اعتماد او رمز دوم کارت بانکی پزشک را فعال کرده بود.

  

قاسمی ادامه داد: شاکی بیان کرد به سبب اعتمادی که به این فرد داشته کارت بانکی‌ خود را برای برخی کارهای مالی و خرید مایحتاج منزل در اختیار او قرار داده بود.

قاسمی گفت: با تلاش ماموران، متهم که فردی ۳۲ ساله بود به اداره پلیس احضار شد و با دیدن مستندات علاوه بر اعتراف به عمل مجرمانه خود گفت با جلب اعتماد شاکی رمز دوم کارت بانکی را فعال و از آن برداشت می‌کردم.

وی بیان کرد: این مجرم اینترنتی انگیزه خود از این کار را کسب منافع مالی عنوان کرد که در نهایت پرونده به‌همراه شاکی و مستندات پلیس به دادسرا فرستاده شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر استان بوشهر از هم‌استانی‎ها خواست اطلاعات حساب بانکی خود را به دیگران ندهند.

قاسمی تاکید کرد: کسانی که کارت بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهند توجه کنند طبق قانون جرایم رایانه‌ای شخصی که کارت خود را به هر نحو در اختیار نداشته باشد و هیچ‌گونه اقدامی برای مسدودسازی حساب خود انجام ندهد و از آن کارت برای کارهای مجرمانه استفاده شود، صاحب کارت نیز مسئولیت قضایی دارد.

منبع: