کدام چهره ها تایید و چه کسانی رد صلاحیت شده اند؟
پیغام: گام سوم برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز (یکشنبه) با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت برداشته شد و برای افرادی که صلاحیتشان تایید نشده فرصت 5 روزه ای جهت اعلام کتبی وجود دارد تا شورای نگهبان در این مرحله به بررسی بپردازد.
كدخبر: 111975
1398/10/23

پیغام: گام سوم برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز (یکشنبه) با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت برداشته شد و برای افرادی که صلاحیتشان تایید نشده  فرصت 5 روزه ای جهت اعلام کتبی وجود دارد تا شورای نگهبان در این مرحله به بررسی بپردازد.

به گزارش «پیغام»؛ بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظر هیات های نظارت درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان دیروز( یکشنبه ) به افراد اعلام شده و آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان تایید نشده تا ۲۶ دی ماه فرصت دارند شکایت خود را به همراه مدارک به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ارایه کنند.

شورای نگهبان باید اسامی قطعی کاندیداهای مجلس یازدهم را در 21 بهمن به وزارت کشور اعلام و فرمانداری های حوزه های انتخابیه نیز 22 بهمن آگهی اسامی نامزدهای مجلس را منتشر کنند.

یک هفته نیز فرصت تبلیغاتی برای افراد باقی مانده در صحنه انتخابات پیش بینی شده و نهایتا 2 اسفند زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم می باشد.

از صبح روز یکشنبه خبرهایی درباره رد یا تایید صلاحیت داوطلبان در فضای رسانه ای و مجازی استان بوشهر منتشر شده هرچند  تا این لحظه هیچ منابع رسمی حاضر به ارائه جزییات در این مرحله نشده اند.

بر اساس خبرهای واصله،  صلاحیت محمد باقر سعادت و عبدالحمید خدری دو نماینده فعلی استان در مجلس تایید نشده، اما سکینه الماسی نماینده کنونی جنوب استان تایید صلاحیت شده است.

اسامی افراد تایید صلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای دراستان بوشهر

گفته شده از 61 نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، هیات مرکزی نظارت 24 نفر در حوزه بوشهر ، گناوه و دیلم را تایید صلاحیت و 37 نفررد صلاحیت و عدم احراز شده اند.

 اسامی ۲۴ کاندید انتخابات مجلس اسلامی در حوزه بوشهر ، گناوه و دیلم تایید صلاحیت شده به شرح زیر آورده شده است:

 اسکندر بهروزی

یوسف یوسفی

حسین امیریان

خیرالله دشمن زیاری

مصیب زارع

محسن صحرانورد

منوچهر طاهری

محمد رحیم علوی تبار

فاضل کریمی

حسین لعیان

افراز بهزاد زاده

اشکان پرتو

محمد رضا جوهری

ماشالله حیدری

ضرغام حیدریه

حجت الاسلام هدایت الله مجیدی

رضا محمودی

رضا معمار

غلامعلی میگلی نژاد

منصور نظری سفتجانی

غلامرضا هوایی

اصغر جعفری

عبدالله نجفی اصل

عبدالکریم جمیری

گفته شده در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم چهره هایی همچون بهرام نکیسا، عبدالحمید خدری ، ناصر کرمی،شکرالله عطار زاده، جمشید شکوهی و مسعود شیرافکن عدم احراز یا تایید صلاحیت شده اند.

 اسامی کامل ۱۲ کاندیدای تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه دشتستان:

عباس اسدی

ابراهیم افسر دیر

فاطمه باصولی

سید حبیب اله بحرالعلوم

محسن بنافی

سید حسین جعفری

محمد راهنما

سلیمه رستمی

ابراهیم رضایی

غلامرضا زیارتی

اصغر صفرپور

غلامرضا مختاری

 گفتنی است  در حوزه انتخابیه دشتستان  از بین ۴۹ کاندید حوزه دشتستان ۳ نفر انصراف دادند، ۳۴ نفر عدم احراز و  رد صلاحیت شدند و 12 نفر تایید صلاحیت شده اند.

از چهره های مطرحی که صلاحیت شان تایید یا احراز نشده می توان به جوانشیر کدخداپور، سید مهدی موسوی‌نژاد، علی احمدزاده، مهدی یوسفی،حسن اسماعیلی، پیام برازجانی،محمد باقر سعادت و محمد رضا دهقان فرد اشاره کرد.

 اسامی 14 کاندیدی که در حوزه ی دشتی و تنگستان تایید صلاحیت شدند:

غلامحسین کرمی

ماشالله قطب الدین

نورالله جمالی

محدثه دولاح

سیدحمیدرضا موسوی

حسن بارانی

‌صفر جعفری نژاد

علی اکبر خورموج

عبدالحسین زارعی

غلامعلی زارعی

عنایت شاکر

فرامرز صیادی

ریحانه قاسمی

غلامعلی موثق

گفتنی است، از مجموع 36 نفر ثبت نام کننده در مرحله اول 22 نفر عدم احراز و رد صلاحیت شدند و 14 نفر تایید صلاحیت شده اند.

در حوزه انتخابیه دشتی وتنگستان چهره هایی مطرحی مانند سید محمد مهدی پور فاطمی نماینده چهار دوره حوزه دشتی و تنگستان، علی افراشته استاندار ، علی زینبی  احسان رزمی نیا و عبدالصمد دولاح از جمله ثبت نام کننندگان بودند.

 نام ۱۳ کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه که تایید صلاحیت شدند

 ▪ سکینه الماسی_ نماینده فعلی مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس

▪شیخ موسی احمدی

▪عسکر جلالیان

▪محمد روشن

▪خاتون بحرانی

▪امین دوراهکی

▪فرهاد اسدی

▪کریم اکبری اقدم

▪سید ابوالحسن موسوی

▪ سید مهدی موسوی

▪عبدالستار عبدی

▪سید عطاالله علوی

▪عباس رضوی

گفته شده  از 45 نفر ثبت نام کننده ،3 نفر در ثبت نام اولیه انصراف  و 29 نفر  عدم احراز و رد صلاحیت شده و 13 نفر تایید صلاحیت شده اند.

 شایان به ذکر است، اسامی ذکر شده در خبر قطعی نیست و امکان تغییراتی در لیست نهایی تاییدشدگان مجلس یازدهم وجود دارد که باید تا 21 بهمن ماه منتظر ماند.

 

 

منبع: