فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر :
۸۷۶ پروژه محرومیت زدایی به نام شهدای استان انجام شده است
پیغام: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: برای ماندگاری آثار شهیدان، در قالب کمیته تائید محتوا ۱۰۳ کتاب تائید شد که تاکنون از این شمار ۷۶ کتاب منتشر شده است.
كدخبر: 112022
1398/10/24

به گزارش «پیغام»؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی رزمجو در نشست آموزشی کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر با حضور نمایندگان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان‌های کشور افرود: درمدت یک سال گذشته در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید این استان با همت سپاه پاسداران و مجموعه دولتی ۸۷۶ پروژه محرومیت زدایی به نام شهدای استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر، یک ساختار منسجم و کاربردی با مشارکت استانداری و همه دستگاه‌های اجرایی در استان ایجاد شده است.

رزمجو اضافه کرد: در راستای برگزاری مناسب این کنگره جلسه‌های متفاوتی در ۲ سال گذشته با حضور ارکان مختلف انجام شده به گونه ای که همه رسانه‌ها، فعالان اجتماعی و فرهنگی، اصناف، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای برگزاری کنگره آماده شدند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ادامه داد: با وجود این که تمرکز اصلی برای برگزاری این کنگره در مجموعه سپاه انجام شده اما در این ۲ سال به گونه‌ای رفتار شده که در کنار ادارات دولتی، کل استان بوشهر فضای ایثار و شهادت به خود بگیرد.

رزمجو گفت: به دلیل این که فضای استان بوشهر مملو از ایثار و شهادت بود به نسبت خیلی کمتری استان شاهد برخی ناآرامی‌ها به خصوص بعد از مساله بنزین بود.

وی بیان کرد: از آنجا که سعی ما این بوده که فضای استان معطر به نام شهدا باشد، در ۲ سال گذشته اقدام به بازسازی همه تابلوها و تصاویر شهدا در شهرها و روستاهای استان کرده ایم به گونه ای که کمتر کوچه و خیابانی در استان وجود دارد که در این بخش نوسازی نشده باشد.

رزمجو ادامه داد: پایداری فرهنگ شهدا ضامن تداوم انقلاب اسلامی است و در هر عرصه‌ای نقش خون شهدا در موفقیت آن به روشنی دیده می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: نصب تصاویر شهدا در میدان‌ها و بلوارهای اصلی همه شهرهای استان، بازسازی تابلوهای شهدا در کوچه‌های هر شهر و روستا، ارائه یک بسته ۶ میلیون تومان به نوعروسان مستمند، برگزاری ۱۰

یادواره شهدا در ۱۰ شهرستان استان بوشهر، فراخوان مقاله در زمینه دفاع مقدس به همراه برگزاری جشنواره علمی با ۲۰۰ مقاله برتر درباره شهدای استان، جمع‌آوری اطلاعات کامل شهدا به تفکیک قشرهای مختلف، تهیه آلبوم شهدا برای تقدیم

به خانواده شهدا، ایجاد یک پرونده کامل برای هر شهید به شکل سیستمی و کاغذی و اجرای یادواره‌های اقشار مختلف شهدا از جمله فعالیت‌های شاخصی است که به مناسبت کنگره شهدای استان انجام شده‌است.

وی یادآورشد: کنگره شهدای هر استان هر ۱۰ سال یک بار برگزار می‌شود در همین راستا فردا ۲۵ دیماه دومین کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر در محل  نمایشگاه بین المللی مرکز این استان برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع: