دریغ از یک روز هوای پاک برای کنگانی ها
پیغام: مسئول سیستم پایش آنلاین هوا در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال شهروندان کنگان این استان حتی یک روز نیز هوای پاک تنفس نکردند.
كدخبر: 112108
1398/10/29

به گزارش «پیغام»، علیرضا مصلحیان  افزود: هوای شهر کنگان در مدت یاد شده درقالب روزهای قابل قبول، ناسالم برای گروه‎های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک به ترتیب ۱۴۸، ۴۴، ۱۰، ۲ و یک روز بوده و ۷۱ روز نیز دستگاه پایش هوای آنها به دلیل مسائل خاموش بود.

وی بیان کرد: بوشهر نیز در این ۹ ماه ۲ روز هوای پاک، ۶۹ روز قابل قبول، ۲۱ روز ناسالم برای گروه‎های حساس،  چهار روز ناسالم و در ۱۸۰ روز نیز دستگاه پایش خاموش بوده‌است.

مصلحیان ادامه داد: شهروندان برازجان نیز در مدت یاد شده ۵۲ روز هوای پاک تنفس کردند و هوای قابل قبول و ناسالم آن برای گروه‎های حساس به ترتیب ۱۲۳ و ۲ روز گزارش شده و ۹۹ روز نیز به دلیل خرابی سیستم پایش گزارشی دریافت نشده‌است.

وی یادآور شد: گناوه‌ای ها نیز در ۹ ماه تنها ۲ روز هوای پاک تنفس کردند  و ۱۷۷، ۶۴ و ۸ روز  هوای این شهر به ترتیب قابل قبول، ناسالم برای گروه‎های حساس و ناسالم گزارش شده و ۲۵ روز نیز سیستم پایش به دلیل مشکل فنی گزارشی نداشته‌است.

مصلحیان ادامه داد: شهروندان خورموجی نیز در مدت یاد شده ۲۸ روز هوای پاک تنفس کردند و در ۹۹، ۵ و یک روز نیز هوای آنها به ترتیب قابل قبول، ناسالم برای گروه‎های حساس و ناسالم گزارش شده است.

وی یادآور شد: دستگاه پایش هوا در عسلویه نیز همچنان دردست تعمیر اساسی است و پیش بینی شده همزمان با ایستگاه دیلم در هفته آینده راه‎اندازی شود.

مصلحیان افزود: سایر شهرهای استان نیز فاقد دستگاه پایش هوا هستند.

منبع/ ایرنا

منبع: