پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد
پیغام: معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر که با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان از ابتدای امسال عملیات اجرایی آن اغاز گردیده اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
كدخبر: 112155
1398/11/01

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، علیرضا نوبرانی در تشریح روند اجرا این پروژه اظهار داشت: مدت اولیه پیمان عملیات لایروبی ۱۰ ماه (۲ماه تجهیزکارگاه و ۸ ماه عملیات اجرایی) است که پیش بینی می‌شود این پروژه اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: در این پروژه در مجموع  پنج میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات لایروبی انجام خواهد شد که با تحقق این مهم زمینه تردد کشتی‎های تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم می‎شود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: با انجام عملیات لابروبی کانال دسترسی عمق کانال خارجی به منفی ۱۰,۸ و کانال داخلی به عمق منفی ۱۰.۳ متر خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در قالب پروژه لایروبی کانال با هدف تامین ایمنی تردد شناورها و تعریض حوضچه چرخش بندر بوشهر، در این محدوده تاکنون ۳۷۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام شده است.

نوبرانی ادامه داد: یک پروژه نیز تاسیسات زیربنایی جزیره نگین از قبیل راه، معابر، تاسیسات برقی، مکانیکی (از قبیل اطفاء حریق، آبرسانی) است که با مبلغ اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در مرحله اجرا است.

وی گفت: پیشرفت این پروژه حدود ۱۸ درصد است و در حال حاضر عملیات اجرایی راه و زیرسازی آن نیز انجام شده و در مرحله اجرا تونل انرژی برای عبور تاسیسات است.

نوبرانی افزود: برای نخستین بار در بنادر کشور تونل انرژی با این ابعاد و اندازه اجرا می‎شود و پیش بینی زمان اتمام پروژه نیز اواخر سال آینده است.

نوبرانی یادآور شد: پروژه دیگر نیز احداث جاده دسترسی به جزیره نگین به طول ۹,۴ کیلومتر همراه یک دستگاه پل ۱۷۴ متری است که مبلغ اعتبار آن ۶۳ میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه اکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اواخر سال آینده به بهره‎برداری خواهد رسید.

منبع: