اشیای تاریخی کشف شده به موزه باستانی برازجان منتقل می شود
پیغام: فرماندار دشتستان گفت: همه اشیای تاریخی و باستانی که در محوطه‌ها، بناها و آثار میراث فرهنگی این شهرستان کشف شده‌است برای نگهداری به موزه باستانی شهر برازجان واقع در کاروانسرای مشیر این شهر منتقل می‌شود.
كدخبر: 113235
1398/11/16

به گزارش «پیغام»؛ فتح الله نوروزی در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌های) دشتستان اظهار داشت: این اشیا برای برگزاری یک نمایشگاه و موزه تاریخی ویژه و موقتی به مرکز استان (بوشهر) منتقل شده است که به درخواست سمن‌های دشتستان مبنی بر انتقال این آثار به موزه مردم شناسی دشتستان واقع در دژ برازجان بازگردانده خواهد شد.

فرماندار دشتستان در باره سازمانهای مردم نهاد بیان کرد: این سازمان‌ها که توسط جوانانی مستعد و مسئولیت پذیر برای  جلب مشارکت مردم، اطلاع رسانی عمومی و هماهنگی بین دولت و مردم اداره می‌شود و بسیار موثر بوده و دولت تدبیر و امید با اعتقاد به این مساله فعال‌سازی و کمک گرفتن از این گروه‌ها را بسیار مد نظر داشته و دارد.

نوروزی ادامه داد: هر سازمان مردم نهادی که با انگیزه و علاقه برای توسعه شهر و روستای محل خود فعالیت کند و دل در گرو خدمت به مردم داشته باشد با همه توان آنها را حمایت می‌کنیم و در صورت امکان از ظرفیت شهرستان برای پیشبرد اهداف گروهی آنها همه تلاش خود را بکار خواهم گرفت.

وی تصریح کرد: خانه سمن‌ها در دشتستان راه‌اندازی و نشست‌های آنها نیز برگزار شود و همه دستگاه‌های اداری برای همکاری و استفاده از ظرفیت سمن‌ها در جشنواره‌ها و همایش‌ها تلاش کنند و سمن‌ها نیز نا امید نشده و مطالبه گر باشند و خودجوش به فعالیت خود ادامه دهند.

فرماندار دشتستان در پاسخ به برخی از مسئولان سمن‌ها برای خدمات بیشتر به معلولان، ورزش و فرصت‌های اشتغال‌زایی آنها، حوزه بهداشت، پسماند و زیباسازی شهر، ورزش، تجهیز خانه جوان و امکان استفاده سمن‌ها از آن مکان و ایجاد مرکز اقامتی مناسب برای مهمانان شهر در برنامه‌های خاص دستور پیگیری و رسیدگی داد.

منبع: