«سیمرغ» و «ظفر» آماده‌ی پرتاب شدند
پیغام: حسینی گفت: آنچه در اجرای این پروژه اهمیت دارد، برداشت گام به گام داده‌برداری‌ها و انجام تحلیل‌ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده‌برداری گام‌های بعدی را برای پروژه‌های آتی بردارند.
كدخبر: 113262
1398/11/19

پیغام: سخنگوی فضایی وزارت دفاع گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) آماده شدند.

به گزارش «پیغام» به نقل از ایسنا، مهندس حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع با اشاره به انتقال ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرایند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی(ره)، گفت: زیرساخت‌های پایگاه فضایی با انجام عملیات‌های موردنیاز آماده پرتاب است و ۲۰۰ فرایند اصلی توسط ۳۰ تیم و ارتباطات موردنیاز با ۶ استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

وی با بیان این‌که «ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر پروژه‌های تحقیقاتی هستند»، اظهار کرد: ماهیت پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه به این‌صورت است که در این فرایند یک طرح‌ریزی وجود دارد و گام‌های فرایند مطابق طرح‌ریزی پیش می‌رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل و تحلیلی که روی داده‌ها و نتایج اتفاق می‌افتد، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می‌شود.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع با تاکید بر این‌که اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود، عملیات پرتاب انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: فرایند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره‌بر سیمرغ به دلیل تست تکنولوژی‌های جدید دارای شرایط پیچیده است.

حسینی گفت: آنچه در اجرای این پروژه اهمیت دارد، برداشت گام به گام داده‌برداری‌ها و انجام تحلیل‌ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده‌برداری گام‌های بعدی را برای پروژه‌های آتی بردارند.

وی در پایان تأکید کرد: موفقیت در مرحله پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدواریم این دستاوردها ما را به هدف نهایی رسانده و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم.

منبع: