مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان در سال ۲۰۲۰ از سوی اتحادیه جهانی پستی اعلام شد
پیغام: مدیرکل پست استان بوشهر گفت: دفتر بین‌الملل اتحادیه پستی جهانی، موضوع چهل و نهمین مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.
كدخبر: 113270
1398/11/19

به گزارش «پیغام»؛ علی پارسیده در گفت وگو با ایرنا افزود: چهل و نهمین مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان در سال ۲۰۲۰ با موضوع " برای یک فرد بزرگسال پیامی درباره جهانی که درآن زندگی می‌ کنیم بنویسید" از سوی اتحادیه جهانی پستی اعلام شده‌است.

وی بیان کرد: اتحادیه پستی جهانی با هدف افزایش آگاهی جوانان از اهمیت و نقش خدمات پستی در جامعه و نیز ترویج فرهنگ مکاتبه، هر سال مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان را با انتخاب موضوعی خاص در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند.

پارسیده بیان کرد: شرکت ملی پست همانند سالهای گذشته با مشارکت فعالانه در این برنامه جهانی سعی دارد تا ضمن ترغیب نوجوانان ایرانی به نامه‌نگاری، آنها را با مزیت‌ها و خدمات پستی آشنا سازد.

وی ادامه داد: درهمین ارتباط به منظور برگزاری هرچه بهتراین مسابقه فرهنگی، با هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان‌ها و نهادهای موثر در این زمینه، وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شرکت ملی پست همکاری خواهند داشت.

پارسیده گفت: موضوع انتخاب شده بسیار مهم و جذاب است و انشای برگزیده می‌تواند درسطح بین‌المللی اثر بخش باشد، کمیته‌های استانی متشکل از سازمان‌های مشارکت کننده مسئولیت هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری مسابقه را برعهده دارند.

وی یادآور شد: درباره شرایط شرکت کنندگان در این مسابقه براساس اعلام اتحادیه پستی جهانی، نوجوانان دارای حداکثر ۱۵ سال می‌توانند دراین مسابقه به رقابت پرداخته و از جوایر ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

پارسیده گفت: نامه‌های ارسالی باید به صورت دست نویس و یک رو بوده و موارد مربوط به نامه‌نگاری نظیر درج آدرس گیرنده و فرستنده، تاریخ و امضای پایانی را رعایت کند و حداقل ۵۰۰ و حداکثر ۸۰۰ کلمه داشته باشد.

وی گفت: شرکت کنندگان باید مشخصات خود را به طور کامل درج و یک شماره تماس در دسترس را نیز ارسال کنند.

مدیرکل پست استان بوشهر افزود: مهلت شرکت در مسابقه نامه‌نگاری ۲۰۲۰ اتحادیه پستی جهانی بیستم اسفندماه سال‌جاری تعیین شده‌است و هیات داوران از میان نامه‌های  ارسالی نامه برتر را در سطح داخلی انتخاب و به‌منظور شرکت در رقابت بین‌المللی به اتحادیه پستی جهانی ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: به نفر اول یک قطعه تمبر طلا و نقره، به نفرات دوم و سوم کارت هدیه پنج میلیون ریالی و دیگر انشاهای برتر گواهینامه و جوایزی اهدا می‌شود و به ۱۰۰ اثربرتر جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

پارسیده گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به صندوق پستی ۱۵۸۷۵-۸۸۱۱ روابط عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ایران ارسال کنند.

منبع: