تکذیب شناسایی بیماری کرونا در گناوه
پیغام: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: شایعه بستری شدن یک بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان این شهر که در محافل و فضای مجازی پخش شده به هیچ وجه صحت ندارد.
كدخبر: 113274
1398/11/20

به گزارش «پیغام»؛ محمد بازیاری  در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:  تاکنون هیچ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی نشده و تنها موارد بستری تاکنون بیماران عفونت حاد تنفسی آنفلوآنزا است و از تمامی موارد پس از ویزیت پزشک متخصص عفونی نمونه‌برداری شده که یک روال روتین مراقبت بیماران بستری با علائم تنفسی است.

وی اظهار داشت: تمامی پرسنل بهداشتی و تجهیزات برای شناسایی و کنترل بیماری در آمادگی کامل بسر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: تمامی ملوانانی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شوند در پایانه قرنطینه مرزی مورد معاینه بالینی قرار می‌گیرند و هیچ مورد بیماری مبتلا به ویروس کرونا در آنان مشاهده نشده‌است.

وی بیان کرد: شهروندان به شایعه‌هایی که برخی به آنها دامن می‌زنند  توجه نکنند و خطر و تهدیدی از بیماری کرونا در کشور وجود ندارد و اخبار را از  منابع موثق و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

ویروس کرونا  شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان نیز سرایت کرده‌است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است.

منبع: