متوسط عمر ناوگان حمل و نقل مسافر در استان ۴.۵ سال است
پیغام: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به وجود ناوگان جوان مسافربری و نظارت‌های این اداره‌کل و پلیس سهم این ناوگان در وقوع تصادف‌های کشور تنها سه دهم درصد است.
كدخبر: 113275
1398/11/20

به گزارش «پیغام»؛ سید حمید رضا علم  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای تشدید نظارت‌ها و کنترل ایمنی بر ناوگان حمل و نقل مسافر براساس اطلاعات دریافتی از سامانه سپهتن اتوبوس مسیر دیلم - شیراز که دچار خرابی سیستم ترمز شده بود در دشتستان با اتوبوس دیگری جایگزین شد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با همکاری پلس راه و راهداری و استفاده از امکانات موجود از جمله سامانه سپهتن ایمنی ناوگان مسافربری تشدید شود و شاهد حوادث و اتفاق‌های ناگوار نباشیم.

علم اضافه کرد: سپهتن سامانه نظارت تصویری است که به وسیله آنها عملکرد راننده از سوی پلیس و راهداری رصد می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر رصد و کنترلی که پلیس و راهداری انجام می‌دهد مسافران نیز می‌توانند با استفاده از سامانه ۱۴۱ هر گونه تخلف در ناوگان عمومی را گزارش کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: متوسط عمر ناوگان حمل و نقل مسافر در این استان ۴.۵ سال است که از میانگین کشوری کمتر و ضریب اشغال صندلی ۲۵ است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ماهانه ۲۹۰ هزار مسافر و در سال سه میلیون مسافر در استان بوشهر با ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر جابه جا می‌شوند.

این مقام مسئول در باره نقاط حادثه خیز استان بوشهر گفت: پنج کیلومتر از ورودی دلوار از نقاط حادثه خیز این استان به شمار می‌رود که با تعریض و شانه سازی، مرمت و لکه گیری آسفالت جاده‌ انجام و تا آخر سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای اجرای این پروژه ۹میلیارد تومان اعتبار به صورت مشترک بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری بوشهر هزینه شده‌است.

علم یادآور شد: استان بوشهر دارای ۴۷ نقطه حادثه خیز است که ۲۱ نقطه آن آشکار سازی و ۱۰ نقطه نیز اصلاح و مابقی نیز در دست اصلاح است.

منبع: