بنه گز به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی شد
پیغام: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: روستای بنه گز شهرستان تنگستان این استان به عنوان یکی از ۱۰روستای برگزیده ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور معرفی شد.
كدخبر: 113276
1398/11/20

به گزارش «پیغام»؛فاطمه کرمپور در این ارتباط افزود:  برای این جشنواره یک هزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند که در مرحله اول ۱۲۶ روستا و در مرحله دوم ۶۰ روستا و منطقه عشایری توسط هیات داوران به مرحله نهایی راه یافتند.

وی بیان کرد: ۱۰۰ روستا از استان بوشهر طرح‌ها و ایده‌هایی را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه ششمین دوره از جشنواره ارسال کرده بودند. 

کرمپور با اشاره به اینکه روستای بنه گز برای نخستین بار در این جشنواره شرکت کرده بود، اظهار داشت: این یک فرصت مناسب و ارزشمند برای روستا است تا در این زمینه بیشترین بهره را از کسب این عنوان ببرد. 

وی عنوان کرد: کلثوم عالی پور به عنوان مسئول و احمد جهان آرا دهیار روستا در طرح ارائه شده به دبیرخانه جشنواره مشارکت داشتند.  
روستاهای گورک سادات و بنه گز تنگستان و روستای مل گل دشتی از استان بوشهر در مرحله نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب حضور داشتند.

منبع: