بیانیه سازمان فرهنگی برای رعایت حقوق شهروندی در تبلیغات انتخاباتی
پیغام: روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در اطلاعیه ای رعایت حقوق شهروندی در تبلیغات انتخاباتی را ضروری دانست.
كدخبر: 113316
1398/11/26

به گزارش «پیغام»؛  روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهردر این اطلاعیه نوشت؛ این روزها سیمای شهر، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و با اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت‌شده از سوی شورای محترم نگهبان، رقابت کاندیداها برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر طی بیانیه‌ای ضمن آرزوی موفقیت برای کاندیداها، رعایت حقوق شهروندی از سوی کاندیداتورها و طرفداران آنها را خواستار شد.

در متن این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده. (امام خمینی ره))

امروز ایران عزیز در شرایط سخت و دشوار تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، آماده برگزاری یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران می‌شود. مطمئن هستیم که مردم انقلابی استان بوشهر همچون همیشه با ثبت حضوری پررنگ در انتخابات  این دوره مجلس شورای اسلامی، حماسه‌ای دیگر همچون راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری رقم خواهند زد و با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای، بار دیگر پرچم قدرت و عظمت ایران عزیز را به اهتزاز در می‌آورند.

با این حال، برای برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از تخلف، لازم است کاندیداها و حامیان آنها در مدت‌زمان تعیین‌شده برای تبلیغات، نسبت به رعایت موارد قانونی اهتمام لازم را داشته باشند.

در این زمینه، ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی صراحتاً الحاق اطلاعیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و سازمان‌های وابسته به دولت، خودروهای دولتی و اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی و تاسیسات عمومی و دولتی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، پست برق و تلفن، تابلوها و همچنین اماکن بخش‌های خصوصی (مگر با رعایت اشخاص ذیحق) در سراسر کشور ممنوع می‌باشد.

لذا از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین از حامیان و مبلغان این کاندیداها انتظار می‌رود چارچوب‌های قانونی را در جهت احترام به حقوق سایر شهروندان رعایت کنند در غیر این صورت برابر مقررات نسبت به جمع‌آوری تبلیغات غیر قانونی اقدام و مراتب تخلف به فرمانداری شهرستان ارجاع خواهد شد.

 

منبع: