اولین دوره مسابقات استانی "طرح مسئله ریاضی" در بوشهر برگزار شد+عکس
پیغام: دبیر اجرایی مسابقه طرح مسئله ریاضی در استان بوشهر گفت: اولین دوره مسابقات استانی طرح مسئله ریاضی در بیش از 20 حوزه امتحانی با حضور دانش‌آموزان ۱۰ شهرستان استان بوشهر روز شنبه 26 بهمن ماه سال جاری برگزار کرد.
كدخبر: 113341
1398/11/27

به گزارش «پیغام»؛ سیده صالحه موسوی در گفتگو با "پیغام" اظهار داشت: این دوره از مسابقات که برای اولین باردر کشور برگزار می‌شود، استان بوشهربا شرکت دو هزار و 300 دانش آموز در کشور مقام اول را دارد.

  

وی در ادامه افزود: این مسابقه در سه مقطع تحصیلی در پایه های ششم، هشتم ودهم و در دو بخش انفرادی و گروهی برگزار شد.

دبیر اجرایی مسابقه طرح مسئله ریاضی در استان بوشهر بیان داشت: در این مسابقه، دانش آموزان بر مبنای اطلاعاتی که دارند و با خلاقیت ذهنی خود حداکثر سه سوال را درمدت  60 دقیقه طرح و سپس به سوالات پاسخ می دهند.  

موسوی همچنین اضافه کرد: در ادامه این مسابقه، دانش آموزان درقالب گروه های سه نفره، به طرح سؤال گروهی به مدت 40 دقیقه می پردازند.

وی بهبود حل مسئله ریاضی، علاقه مند سازی و آموزش پرس و جو محور ریاضی به دانش آموزان ، ارزیابی خلاقیت و توانمندی دانش آموزان در ریاضی، بررسی وضعیت دانش آموزان استان جهت ارایه راهکارهایی برای بهبود شرایط فعلی ریاضی در مدارس را از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

موسوی به اهمیت برگزاری این مسابقات اشاره کرد و بیان داشت:مسئولان آموزش و پرورش استان با  برنامه ریزی مفید برای فعالیت های طرح مسئله، فرصت هایی را برای دانش آموزان ایجاد می کنند تا بین ریاضی ودنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.

دبیر اجرایی مسابقه طرح مسئله ریاضی در استان بوشهر اذعان داشت: امیدواریم با ادامه این فعالیت و حمایت و همراهی مسئولان استان، گام کوچکی در ارتقای سطح آموزش ریاضی استان برداریم.

  

  

  

  

 

  

 

خبرنگار: صدیقه جمالی  

منبع: