قدردان همسر سالم خود باشیم
پیغام: مدرس مهارت، دانش و رفتار گفت: باید قدردان همسر سالم خود باشیم، زیرا زندگی کردن با همسر شکاک و بدبین به معنای مرگ تدریجی است.
كدخبر: 113381
1398/11/29

به گزارش «پیغام»؛ فرج الله شولی در گفت وگو با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه می توان بهتر زندگی کرد، عنوان کرد: با تمرین می توانیم از تربیت و پرورش افکار منفی در ذهن جلوگیری کنیم و وارد دنیای زیبای دیگری شویم.

وی افزود: بسیاری حرف ها شایسته جواب نیستند و مرگ و زندگی ما در قدرت کلام و رفتار ما نهفته است.

این رفتارشناس خاطرنشان کرد: هر کسی می تواند زندگی شادی برای خود و خانواده ش مهیا کند و این حق را ندارد که به صورت مشروط، مثلا در صورت پولدار شدن و... راه فراری برای خود بهانه کند.

مدرس مدیریت مهارت و رفتار اظهار کرد: پشیمانی برای کسانی که در حق دیگران ظلم و ستم کرده اند حتمی است. این قانون کائنات است که او را وادار به پشیمانی کند، شاید دیگران حتی متوجه این تنبیه کائنات هم نشوند.

وی در خصوص روابط زناشویی و بهبود آن بیان کرد: بگذاریم همسرمان هم نفس بکشد، آنقدر به همدیگر خرده نگیریم که این خرده گیری و بهانه جویی ها کم کم تبدیل به یک مشکل اساسی می شود و حتی می تواند به بددلی و بدبینی منجر شود چرا که در آن صورت مقصر اصلی خودمان هستیم چون مراقبت نکرده ایم.

شولی یادآور شد: این خیلی سخت و طاقت فرسا است که بتوانیم با خوبی و محبت کردن به کسی که اختلال شخصیت دارد امنیت بدهیم؛ شخصیت های شکاک و یا بدبین جزء این دسته هستند. 

مدرس دوره های خودآگاهی، توانمندسازی و کارآفرینی با بیان اینکه باید قدردان همسر سالم خود باشیم، گفت: زندگی کردن با همسری که شخصیت شکاک و بدبین دارد، به معنای مرگ تدریجی است. اگر خوب، پاک و خدمتگذار هم باشید باز نمی توانید به او اطمینان بدهید و متاسفانه این افراد زندگی غیرقابل تحمل و وحشتناکی را تجربه می کنند.

این رفتارشناس تاکید کرد: بعضی موقع محبت و فقط محبت و بعضی مواقع نیز فقط قاطعیت جواب می دهد، اما گاهی مواقع در زندگی رها کردن جواب می دهد؛ عدم تشخیص صحیح چنین موقعیت هایی به شما آسیب هایی می زند که شاید قابل جبران نباشند.

وی ادامه داد: هر کس آزاد است که احمق باشد ولی با حماقت خود چنان هزینه ای برای اطرافیانش می تراشد که تاکنون تجربه نکرده اند.

  شولی با اشاره به اینکه هیچ کس دشمن ما نیست، به ایسنا گفت: وظیفه ما ادب، احترام، مثبت اندیشی و صبر در برابر حرف های نامربوط و تحریک آمیز است و تلاش کنید هرگز در بین اطرافیانتان عامل اختلاف اندازی و فتنه گری و حرف و کلام تحریک آمیز نباشید.

مدرس دوره های خودآگاهی توانمندسازی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی ترس را در وجود خود راه ندهید و از هیچ چیز و هیچ کس نترسید چون ترس شما را می کشد.

منبع: