ستاره فوتبال ۳۲ سکه گرفت و به برنامه مشهور تلویزیون رفت
شرایط درحال حاضر به‌گونه‌ای شده که ورزشکاران معروف برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی به صورت رایگان حاضر نمی‌شوند که این به اعتبار تلویزیون لطمه زده است.
كدخبر: 113392
1398/11/30

«تلویزیون بودجه خاصی برای دعوت از سلبریتی‌ها دارد که از آن پول باید به ما بدهند»؛ این جمله‌ای است که یکی از مربیان خارجی مطرح به یکی از تهیه‌کنندگان سازمان صدا‌وسیما برای حضور در یک برنامه گفته بود، چون چنین اطلاعاتی را به او منتقل کرده بودند. بودجه‌ای که در عمل وجود ندارد، اما تهیه‌کنندگان برای بیشتر دیده شدن برنامه‌هایشان آن را پرداخت می‌کنند.

هزینه حضور سلبریتی‌ها در تلویزیون هر سال افزایش پیدا می‌کند، به‌طوری که بسیاری از برنامه‌ها از پرداخت آن ناتوان هستند و به همین دلیل برخی برنامه‌های تلویزیونی سراغ پیشکسوتان کمتر معروف رفته‌اند تا با حضورشان در برنامه‌ها به دنبال تیترسازی باشند. این هزینه‌ها برای جلب‌توجه مخاطبان انجام می‌شود، اما به قدری محرمانه هستند که دستیابی به مبلغ دقیق هزینه‌ها تقریبا غیرممکن است. یکی از برنامه‌های تلویزیونی پایه‌گذار پرداخت چنین هزینه‌هایی بود و بسیاری از تهیه‌کنندگان اعتقاد دارند برنامه مذکور، قیمت‌ها را بالا برد.

سلبریتی‌ها درحال بالا بردن قیمت

چندی پیش بود که در برنامه نوروزی شبکه پنجم سیما، احمدرضا عابدزاده میهمان یک برنامه تلویزیونی بود و همان زمان رسانه‌ها اعلام کردند که طبق شایعات، مبلغی حدود ۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است. مبلغی که هرچند تایید رسمی نشد، اما واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت. شرایط، اما هرگز بهتر نشد و قیمت سلبریتی‌ها افزایش پیدا کرد.

به‌عنوان مثال شنیده‌ایم که یکی از گلر‌های مطرح فوتبال برای حضور در برخی برنامه‌های تلویزیونی مبلغی حدود ۳۰ میلیون تومان طلب می‌کند. مهم‌ترین اتفاق، اما در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اخیر اتفاق افتاده است. طبق اخبار کسب شده، یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتبال که جزء لژیونر‌های جوان و نسبتا موفق ما نیز محسوب می‌شود برای حضور در این برنامه ۳۲ سکه تمام‌بهار آزادی دریافت کرده است. این یعنی او حدود ۱۵۰ میلیون تومان پول گرفته تا مقابل مجری معروف برنامه بنشیند و به سوالات او پاسخ دهد. رقمی که اگر بی‌سابقه نباشد حتما کم‌سابقه است. اوضاع برخی برنامه‌ها، اما متفاوت است؛ مثلا شنیده‌ایم که یکی از برنامه‌های مطرح دیگر تلویزیون برای حضور هر میهمان سرشناس، مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

سهم پررنگ «هماهنگی میهمان»

شرایط درحال حاضر به‌گونه‌ای شده که ورزشکاران معروف برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی به صورت رایگان حاضر نمی‌شوند که این به اعتبار تلویزیون لطمه زده است. به‌طوری که هر میهمان مبلغ مشخصی دارد و هر برنامه بسته به اعتبار میهمانان، مبالغی را هزینه می‌کند. مبالغی که نه‌تن‌ها به حساب میهمانان می‌رود بلکه بخشی از آن نیز به حساب افرادی افزوده می‌شود که به واسطه رفاقت‌شان، می‌توانند سلبریتی‌ها را به برنامه‌های تلویزیونی ببرند و اصطلاحا سمت «هماهنگی میهمان» را دارند. جالب است بدانید این افراد در ماه چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند و کارشان همواره رونق دارد. همین نکته باعث می‌شود سلبریتی‌ها از این برنامه به آن برنامه بروند و کسب‌وکار دلالان حضورشان در برنامه‌های تلویزیونی را رونق ببخشند.

منبع: فرهیختگان

منبع: