حفظ سیمای شهری، چیزی که در ذهن مردم به یادگار می ماند
پیغام: شهردار بوشهر گفت: آنچه که در مورد یک بافت اجتماعی یا معماری یک شهر در ذهن مردم به یادگار می ماند، حفظ سیمای شهری است.
كدخبر: 113401
1398/11/30

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی؛ سید نورالدین امیری  اظهار داشت: مبلمان شهری مجموعه‌ای از تجهیزات تسهیلاتی است که کیفیت و کارایی زندگی را در محیط شهری٬ارتقا می بخشد و باعث بالا رفتن کیفیت برخورداری شهروندان از محیط پیرامون و افزایش رفاه و لذت آنها در فضاهای شهری می شود.

 وی در ادامه بیان داشت:  مبلمان شهری شامل محل های نشیمن٬ روشنایی ها٬ سطل های زباله٬ ایستگاه های اتوبوس درختان و فضای سبز٬  گلدانهای گل آب نماها و غیره می باشد.

 امیری با بیان این که انتخاب و استقرار مناسب و سنجیده مبلمان در فضای شهری می‌تواند محیطی دل نشین و متعادل را پدید آورد، گفت: کاربرد مناسب رنگ در طراحی مبلمان شهری یکی از راهکارهای مطلوب در مناسب‌سازی سیما و منظر شهر است.

شهرداری بوشهر حفظ سیمای شهر را مهم دانست و بیان داشت: آنچه در مورد یک بافت اجتماعی یا معماری و حتی فرهنگ اهالی یک شهر در ذهن مردم به یادگار می ماند حفظ سیمای شهری است.

وی اضافه کرد: هویت های اخلاقی و فرهنگی٬ تاریخی٬ علمی٬ مذهبی٬ تکنولوژی و طبیعی در سیما و عناصر شهری می تواند به تشخیص فضای شهری کمک کند.

امیری بیان داشت: القای حس تعلق به فضای یک شهر یا استان خاص از طریق مبلمان شهری ازخصوصیات بارزی است که می تواند در بازسازی و نوسازی محلات شهری در نظر گرفته شود.

  

  

  

  

  

  

  

  

منبع: