بوشهری ها با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان زکات رتبه او کشور را کسب کردند
پیغام: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم این استان با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماه امسال رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص دادند.
كدخبر: 113457
1398/12/04

به گزارش «پیغام»؛ حجت‌الاسلام غلامعلی صفایی بوشهری  در نشست زکات استان بوشهر افزود: ۱۰ سال پیش، میزان زکات جمع‌آوری شده در استان بوشهر حدود ۲۴۰ میلیون تومان بود که امروز این میزان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این بیانگر برنامه‌ریزی قوی و تدین مردم این استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر برای پرداخت زکات، اضافه کرد: نیاز است با برنامه‌ریزی‌های گسترده برای سال آینده افزایش ۲۰ درصدی دریافت زکات تعریف شود با این نوع برنامه‌ریزی می‌توان در افق ۱۴۰۴، استان به مرز جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومانی زکات در استان برسد که در موضوع فقرزدایی تاثیرگذار است.

صفایی بوشهری بیان کرد: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه زکات کمیته امداد در استان بوشهر ضروری است.

وی ادامه داد: نیاز است از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تبیین ظرفیت‌های زکات و میزان پیشرفت در جذب زکات به اطلاع عموم رسانده و به عنوان یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: کارکرد تبلیغاتی زکات باید متناسب با جامعه‌شناسی و جغرافیای هر منطقه تعریف و اجرایی شود تا در زمینه ارتقای سطوح مختلف زکات تاثیرگذار باشد.

صفایی بوشهری گفت: استفاده از گروه‌های مشاور اشتغال و خودکفایی می‌تواند زمینه ایجاد طرح‌ها و پروژه‌هایی از محل زکات را فراهم کند که در کاهش محرومیت و فقرزدایی تاثیرگذار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در استان بوشهر در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

احمد لطفی بیان کرد: از این میزان ۲۲ درصد به شکل زکات نقدی، ۲۴ درصد جذب کالا، ۳۵ درصد فطریه و ۱۹ درصد هم به شکل مستقیم پراخت به مردم است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر  اظهار داشت: کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان، تعمیر و احداث مسکن، تحصیل فرزندان، درمان بیماران، معیشت خانواده‌ها، کمک موردی به سایر نیازهای خانواده‌ها و پروژه‌های عام‌المنعه انجام شده‌است.

وی با اشاره به مهمترین شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری گفت: نشست‌های منطقه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی و دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با حضور دهیاران و کارشناسان ترویج و مهندسین پهنه جهاد کشاورزی، جلسه هم اندیشی با حضور ۳۵۰ مبلغ علمای اهل سنت و شیعه شهرستان عسلویه و تقویت اعتماد عمومی با اطلاع رسانی و شفاف سازی هزینه کرد زکات برای توانمندسازی حانواده‌های تحت حمایت از قبیل مسکن، جهیزیه و درمان از مهمترین شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری است.

لطفی افزود: در سال ۹۷، برنامه پیش‌بینی شده برای جذب زکات، چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی و برنامه‌ریزی شده بود که با تلاش‌های انجام شده این میزان به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

منبع: