عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ‌ در اراضی استان بوشهر آغاز شد
پیغام: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در این راستا عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ‌ در اراضی استان بوشهر آغاز شده است.
كدخبر: 113477
1398/12/06

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم، محمدتقی منوچهری در نشست با کارشناسان جهاد کشاورزی از هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: سال قبل هم شاهد هجوم ملخ‌ به استان بوشهر بودیم  ولی امسال تعداد ملخ‌ها بیش از 3 برابر سال قبل ارزیابی شده است.

وی از فراهم شدن سم و سوخت برای مقابله با ملخ خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود افزون بر 300 هزار هکتار اراضی آلوده استان بوشهر تحت پوشش سم‌پاشی علیه ملخ قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه 5 کشور درگیر هجوم ملخ‌ها هستند افزود: در راستای مقابله با ملخ‌های صحرایی، ستاد بحران استان بوشهر به دستور استاندار بوشهر تشکیل و در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

منوچهری با تاکید بر همکاری همه نهادها، دستگاه‌ها و کشاورزان در مقابله با ملخ‌های صحرایی گفت:  120 هزار هکتار مزارع سبز گندم، نخیلات، مزارع صیفی‌جات، مرکبات و دیگر اراضی  در استان بوشهر در معرض خسارت آفت ملخ‌های صحرایی مهاجر  قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات, تجهیزات و منابع انسانی در استان بوشهر به منظور مقابله با ملخ صحرایی مهاجم بسیج شده‌اند خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برای مقابله با ملخ صحرایی مهاجم درخواست 2 فروند هواپیمای سمپاش کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از فعال شدن 50 اکیپ و تیم ردیاب خبرداد و بیان کرد: برای کمک به کنترل آفت ملخ مهاجم صحرایی 2 اکیپ از استان فارس و تهران به کمک استان بوشهر شتافته‌اند.

منوچهری با اشاره به فعال شدن ماشین‌ها و  دستگاه‌های یو.ال.وی برای مبارزه با ملخ گفت: در این راستا  عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ‌ در اراضی استان بوشهر آغاز شده  و در صورت عدم کنترل آفت ملخ صحرایی مهاجم در استان بوشهر  امکان هجوم آنها به استان‌های همجوار وجود دارد.

وی، با تاکید برجلوگیری از بروز خسارات به محصولات کشاورزی تصریح کرد: با استفاده از تجربیات سال گذشته و حمایت وزارت کشور می‌توان از بروز خسارات جلوگیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هجوم ملخ‌ها در همه شهرستان‌ها استان بوشهر به‌جز دیلم مشاهده شده و تجربیات سال گذشته به ما کمک خواهد کرد تا کار مبارزه را بهتر انجام دهیم.

منبع: