تنها استان سفید کشور هم کرونایی شد/ فعلا 3 بیمار
پیغام: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت ۳ مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تشخیص داده شد و این استان از وضعیت سفید خارج شد.
كدخبر: 113600
1398/12/15

به گزارش «پیغام»، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: از این تعداد ۲ نفر در بیمارستان شهید گنجی برازجان و یک نفر نیز در بیمارستان شهدای خلیج فارس آزمایش داده اند.

او ادامه داد: ۲ بیمار که در بیمارستان برازجان بوده اند مرخص شده و الان در منزل تحت مراقبت هستند، و امروز نیز پس از اعلام پاسخ آزمایش همکاران ما مراجعه کرده و تمام اموزش‌های لازم نیز به آنان داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مورد بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز از استان آلوده برگشته است که دو هفته به مدت درمان وی اضافه شده، ولی الان حال عمومی خوبی دارد.

کشمیری گفت: هر سه نفر بیمار مبتلا به شاغل بوده و از استان‌های آلوده به بوشهر برگشته اند، یک نفر مامورین دو هفته‌ای داشته و دو نفر دیگر نیز ساکن استان‌های آلوده بوده اند.

وی بیان کرد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون  ۶۰ مورد مشکوک در استان بوشهر وجود داشته که از این تعداد نمونه ۳۰ نفر به آزمایشگاه مرکزی ارسال و از این تعداد سه نفر تاکنون مثبت بوده است.

کشمیری ادامه داد: استان بوشهر در ابتدای چرخه قرار دارد و هنوز این چرخه در استان ایجاد نشده و اگر بتوانیم سرعت رشد شیوع بیماری را در استان کنترل کنیم از جمله استانهایی خواهیم بود که کمترین مبتلایان را به ویروس کرونا داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری در استان باید زنجیره انتقال قطع شود در همین راستا ضمن رعایت بهداشت فردی باید از حضور در تجمع ها خودداری شود.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در یکی دوهفته آینده که اوج گیری بیماری است اصول بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمع ها خودداری کنند حتی مراسم ترحیم را کاهش و به تشییع جنازه بسنده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: نکته کلیدی بهداشت دست است و هنگام خرید و یا مراجعه به اماکن مختلف این موضوع رعایت شود.

 

 

منبع: