آخرین آمار مبتلایان به کرونا در بوشهر؛
2 بیمار دیگر در بوشهر کرونایی شدند/ هر دو مورد غیر بومی هستند
پیغام: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت دو مورد دیگر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تشخیص داده شد.
كدخبر: 113609
1398/12/16

 به گزارش «پیغام»؛ سعید کشمیری  روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون پنج مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تشخیص داده‌شده است.

وی اضافه کرد: بیمار قبلی مبتلا شده به کرونا بعد از طی دوره یک‌هفته‌ای درمان امروز جمعه از بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر مرخص و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای بیمارانی که قرنطینه خانگی می‌شوند به خانواده‌های آنان قبل از ترخیص آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: از دو بیمار جدیدی که آزمایش آن‌ها امروز توسط وزارت مثبت اعلام‌شده است، یکی از بیماران فردی 35 ساله اهل مازندران است که خانواده وی نیز ساکن مازندران هستند، بهبودیافته و از بیمارستان مرخص و با توصیه‌های لازم به مازندران برگشته است.

دکتر کشمیری گفت: فرد دیگر 61 ساله اهل تهران و شاغل عسلویه بوده که به محض ورود به عسلویه به خاطر تب و علائم بلافاصله تشخیص داده شد و به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر برای مراقبت و درمان منتقل شد و در حال حاضر نیز حال عمومی وی مساعد است.

وی با بیان اینکه نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس است که راهش نیز آموزش است ادامه داد: بی‌توجهی ما باعث می‌شود ویروس وارد بدن شود، بنابراین باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله را رعایت کرد، بیماران به‌موقع مراجعه کنند و کسانی که با بیماران در ارتباطند ماسک بزنند، مردم در خانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه مردم باید بیماری را جدی بگیرند، بیان کرد: ما می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.

دکتر کشمیری گفت: باید هرکسی وارد خانه می‌شود اول دست‌هایش را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضدعفونی کنند و کارمندان از ارباب‌رجوعان درخواست کنند اول دست‌ها را ضدعفونی کنند بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر بیمار شبه آنفلوانزا در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری هستند اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون از این تعداد موارد بستری، بیمار بدحال نبوده و هیچ مورد فوتی نیز نداشته‌ایم.

منبع: